• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 21.09.07, 10:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maantee või sopamülgas, Touareg hätta ei jää

Volkswageni suur maastur (nii peab ütlema, sest kohe on tulemas väike versioon nimega Tiguan) läbis iluravi, mille käigus muudeti palju olulisi asju.
Kui päris aus olla, peab tunnistama, et väliselt on ikka väga raske vahet teha, mida on kohendatud ja mida mitte. Õnneks on natuke abiks läikivad osad, nagu näiteks Audi sportmudelitegi puhul. Läikivaks osaks, mis päästab, on iluvõre, mis ulatub nüüd stange sisse. Muidu on ikka seesama "tanksaapad jalga ja rusikaga näkku" disain. Ei, ma ei mõtle, et auto on rusikaga näkku saanud, lihtsalt auto on suur ja tõsiselt tugeva olemisega. Viimane viitab ka sellele, et auto pole mingi linna nannipunn, kes tänavakivide juures juba abitult ähkima ja kolisema hakkab - ta võib sopas ja küngastel ka mütata, juhi jaks saab igatahes enne otsa kui auto oma.
Sisu on autol nagu välimuski - suur. Ruumi jagub laialt. Neljakesi sõites on tunne, et peaks vist karjuma, sest muidu kõik ei kuule. Kõrge ja tugev keskkonsool jäi mulle juba eelmise mudeli juures silma, muutusi pole ka uue puhul.
Konsool on väga šeff ja paneb mõtlema, et ega oskagi nagu midagi muud eriti tahta. Pagasiruum on ka paras Polo garaažina kasutamiseks. Nähtavus on Touaregist igati hea. Viimane on maasturi puhul lisaväärtus, sest enamik neist ju mingeid mudamülkaid kunagi ei näe ja elavad oma elu linnadžunglis, kus soov lihtsalt üle teiste katuste näha.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Proovisõidukil oli kolmeliitrine V6 turbodiiselmootor. Viissada njuutonmeetrit pöördemomenti on autole enam kui piisav. Kohalt natuke mootorit vinna lastes kühveldab ta nelja ratast pinnasest olenemata ringi ja tuiskab nelja tuule suunas.
Maanteel möödasõite tehes ei oska nagu ka enamat soovida. Aga enamat on võimalik soovida, sest sellele autole saab tellida ka röögatud 750 Nm arendav V10 turbodiisel.
Sõiduomadustelt on Touareg natuke paadilik. Ei, mitte sellepärast, et ta upub tormiga ära, vaid ta kiigutab oma sõitjaid nagu paat.
Õhkvedrustus õõtsutab suurt kere vaikselt küljelt küljele ja midagi enamat ei oskakski justkui tahta.
Tahtma ei pea, aga tahta saab. Vedrustust saab tõsta ja langetada soovile vastavalt. Saab lasta madalaks ja tõsta nii kõrgeks, et autol on kohe selline ilme: "Kus see mülgas siin nüüd oligi?!"

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele