• OMX Baltic0,53%304,79
  • OMX Riga0,04%868,63
  • OMX Tallinn0,46%2 008,2
  • OMX Vilnius0,55%1 212,09
  • S&P 5000,41%5 916,93
  • DOW 300,65%42 322,75
  • Nasdaq −0,18%19 112,32
  • FTSE 1000,57%8 633,75
  • Nikkei 225−0,01%37 753,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,58
  • OMX Baltic0,53%304,79
  • OMX Riga0,04%868,63
  • OMX Tallinn0,46%2 008,2
  • OMX Vilnius0,55%1 212,09
  • S&P 5000,41%5 916,93
  • DOW 300,65%42 322,75
  • Nasdaq −0,18%19 112,32
  • FTSE 1000,57%8 633,75
  • Nikkei 225−0,01%37 753,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,58
  • 10.10.07, 11:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suprema spetsialist: Eesti vajab julgemaid naisjuhte

Suprema ettevõtte rahanduse Eesti üksuse juhi Tiiu Pedaja sõnul peaksid väikestes ja keskmise suurusega firmades juhtidena töötavad naised julgemalt mõtlema ettevõttes osaluse omandamisele.
Väikestes ja keskmise suurusega firmades juhtidena töötavad naised võiks ise otsida investeerimisvõimalusi eelkõige julgemalt mõeldes management buy-out’i ehk MBO peale, leiab Suprema ettevõtte rahanduse Eesti üksuse juht Tiiu Pedaja. MBO käigus ostab juhtkond omanikelt ettevõtte välja ning hakkab ise omanikeks.
"Kui näed, et omanikul on osaluse müügi huvi, tasuks otsida finantseerimist juhtkonnapoolsele väljaostmisele. Sellist lahendust pakuvad tavaliselt riskikapitali fondid," rääkis Pedaja Dilemmale.
Kinnisvara arendamisse on praegu tõenäoliselt keerulisem kaasinvestoreid leida, märkis Pedaja. "Aga kõige olulisem on iga juhtumi puhul individuaalselt hinnata: milline on ettevõtte turupositsioon, investeeringute kava, kus nähakse arenguvõimalusi. Kui on tugev äriprojekt – läbi mõeldud ja hästi argumenteeritud – ning head tegijad, siis suure tõenäosusega on võimalik leida ka investoreid."
Pedaja sõnul on üha enam võtmesõna ekspordivõimekus. Eesti tarbijaskond on niivõrd väike, et iga ettevõtja peab mõtlema sellele, kuidas oma toodet või teenust eksportida ja millised on tema globaalsed konkurentsieelised.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele