Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti ajakirjade turgu tabas tänavu buum

    Novembris tuleb turule kaks uut naisteajakirja, mõlemad rahvusvahelise taustaga. Paari aasta eest edukalt Eesti turule tulnud Cosmopolitan on Ühinenud Ajakirjadele andnud julguse hakata välja andma Prantsusmaalt pärit ajakirja Marie Claire. Tellijaid peaks mõlemale ajakirjale jaguma, sest sihtrühmad on erinevad. "Kui Cosmopolitani lugeja alles õpib meeste võrgutamise nippe, siis Marie Claire'i lugeja juba teab neid," võrdles piltlikult Ühinenud Ajakirjade reklaamimüügi projektijuht Maria Beregovski. Esimese numbri tiraaž on 36 000 ja ehkki turunduskampaaniat pole veel alustatud, on ajakirjal juba 5000 tellijat.
    Reklaami on esimesse numbrisse müüdud 1,3 miljoni krooni eest. Seda, et uus ajakiri Cosmopolitanilt reklaami ära võtaks, Beregovski ei usu. "Mingi osa Cosmopolitani reklaamikliente kolis Marie Claire'i. Pigem usun, et osa Anne ja Eesti Naise reklaamikliente tuleb meile üle," tõdes Beregovski.
    "Reklaami ümberpaigutamist oli tunda. Ja ehkki tuleme aasta lõpus, kui eelarved juba tehtud, leiti ometi raha reklaamimiseks," rõõmustas ajakirja peatoimetaja Anu Merila. Marie Claire'i turunduskampaaniaks kulub kokku kaks miljonit krooni.
    Teine uus naisteajakiri, mis novembris ilmavalgust näeb, on Lilit. "Sünnivalud on konkreetses faasis," naerab vastne peatoimetaja Manona Visnapuu. Lätist pärit ajakirja hakkab Eestis välja andma I&L Publishing, kes kirjastab ka meesteajakirja FHM.
    Lilit tahab erineda sellega, et kirjutatakse vaid positiivsetel teemadel ja välditakse lugusid, kus igapäevaelu üle kurdetakse.
    Lilit erineb ka selle poolest, et reklaam ajakirjas on mitu korda odavam kui teistes naisteajakirjades. Näiteks leheküljesuuruse reklaami võib Lilitis saada 4000 krooni eest. "Kuna oleme uus tulija, peame end alguses tõestama. Kui ajakiri lugejauuringutes kõrgetele kohtadele on jõudnud, tõstame ka hindu," selgitas taktikat I&L Publishingi tegevjuht Jaanika Käärst.
    Tänavu ilmuva kahe numbriga loodab Käärst teenida 300 000 krooni reklaamiraha. Tellijate arv on enne esimest numbrit alla 1000, eesmärk on aasta lõpuks 4000 tellijat saada. Selleks investeerib firma turunduskampaaniasse miljon krooni.
    Ka Ajakirjade Kirjastus, mis juba annab välja Annet ja Eesti Naist, tõi tänavu märtsis turule uue ajakirja - Naised. "Tootekannibalismi seni näha ei ole. Eesti Naisel ja Annel on novembris rekordkäibed!" ei ole firma reklaamidirektor Egle Haidak murelik.
    Ka meesteajakirjade turul on tänavu toimunud muutused. Paari nädala eest ilmunud Playboy'l on praeguseks 2000 tellijat ja aasta lõpuks loodab Playboy'd väljaandva Bränd Kirjastuse juhataja Andre Lindvest saada 5000 tellijat. Turuletulek on Lindvesti sõnul läinud plaanipäraselt ja aasta lõpuks peaks Playboy tooma sisse kaks miljonit krooni reklaamiraha.
    OÜ Presshouse poolt välja antavast meesteajakirjast Klubi saab Tarkade Klubi ja ajakiri läbib põhjaliku uuenduskuuri.
    Muutuse taga on ajakirja Klubi vähene müügiedu. "Kuna Klubi ei eristunud piisavalt selgelt oma eelkäijast Di-st ega turul olevast konkurendist FHMist, ei õnnestunud märkimisväärsel hulgal ka uut tarbijaskonda leida," tunnistas reklaamidirektor Aire Aeg.
    Edu loodetakse nüüd saavutada erihuvi-, mitte enam üldhuviajakirjana. Ajakiri Kaalujälgijad muutis sel aastal samuti nime ja ilmub uue nimega Toit&Tervis. Venekeelsest Ladast sai tänavu Leedi. Varem kuukirjadena ilmunud Ärielu ja Sporditäht on nüüdsest nädalakirjad. "Ühiskond on kiiremaks läinud ja ühekuuline formaat ei ole enam piisava kiirusega," põhjendas Ärielu ja Sporditähte välja andva Kalev Meedia juhataja Alar Pink.
    Alates novembrist hakkab Rimi Eesti Food konkureerima kokandus- ja koduajakirjadega.
    Koostöös Ajakirjade Kirjastusega hakkab kauplusekett välja andma uut elustiiliajakirja Toit ja Trend. "Pool ajakirjast on pühendatud toidule, teine pool trendile - kodukaunistusele, rõivastele ja ilunippidele," rääkis firma turundusjuht Evelin Mägioja. Ajakirja müüakse ka reklaami ja esimese numbri reklaami brutokäive on 400 000 krooni. "Esimene number on täis müüdud," rõõmustas Mägioja.
    Ajakirja maht on 112 lk ja see ilmub kuus korda aastas tiraažiga 20 000. Ajakiri maksab 12.90 ja seda saab osta Rimidest.
  • Hetkel kuum
IT-ettevõtte juht: tehisaru tuleb taltsutada
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Nõrk tehnoloogiasektor surus USA turud taas langusele
Kuna tehnoloogiasektor ilmutas nõrkust, siis langesid langesid kolmapäeval taas kõik kolm suurt USA indeksit: Nasdaq kukkus kõige rohkem -1,15%, S&P 500 odavnes -0,58% ning Dow 30 taandus -0,12%. Indeksid langesid neljandat päeva järjest, mis tähendab pikimat kaotuste seeriat alates jaanuarist.
Kuna tehnoloogiasektor ilmutas nõrkust, siis langesid langesid kolmapäeval taas kõik kolm suurt USA indeksit: Nasdaq kukkus kõige rohkem -1,15%, S&P 500 odavnes -0,58% ning Dow 30 taandus -0,12%. Indeksid langesid neljandat päeva järjest, mis tähendab pikimat kaotuste seeriat alates jaanuarist.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Uus linnavõim vahetas välja Tallinna Hambakliiniku nõukogu ja juhi
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Ulub koos huntidega: Wolf Groupi kaks tütart tegutsevad Venemaal rahulikult edasi
Eesti ehitusvahutootja Wolf Group jätkab äri Venemaal: Delovõje Vedomosti veendus, et mõlemad ettevõtte tütarfirmad tunnevad ennast hästi, nimetavad sõda spetsoperatsiooniks ja plaanivad aktiivselt Narva jõe taga areneda.
Eesti ehitusvahutootja Wolf Group jätkab äri Venemaal: Delovõje Vedomosti veendus, et mõlemad ettevõtte tütarfirmad tunnevad ennast hästi, nimetavad sõda spetsoperatsiooniks ja plaanivad aktiivselt Narva jõe taga areneda.