Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Must aasta liikluses tõstab liikluskindlustuste hinda

    Järgmisel aastal on taas oodata liikluskindlustuse hinnatõusu viie kuni kümne protsendi võrra, mille on tinginud suurenenud liikluskahjude arv.
    Salva Kindlustuse ASi liikluskindlustuse osakonna juhataja Tõnis Tohver kinnitas, et viimaste kuude jooksul on liikluskindluse tariife korrigeeritud ning need on lähiajal veelgi tõusmas.
    Tohver rääkis, et arvestades koguturu tänast kahjusust ning remondiettevõtete plaani töötunni hindu jätkuvalt tõsta, võib uskuda, et liikluskindlustuse hindade korrektsioonist järgmise aasta esimesel poolel ei pääse enamik seltsidest.
    Kaskokindlustuses ennustas ta stabiilsust, hinnatõusu ei prognoosinud. Hinnatõus võib kasko puhul tabada vast ainult teatud marki sõidukeid, mille esinduste remonditöötunni hinnad on lähiaegadelt oluliselt tõusmas.
    Olenevalt piirkonnast, sõidukist ja kindlustusvõtjast võib liikluskindlustuse hinnatõus olla erinev, kuid see jääb keskmiselt 5-10 protsendi piirimaile. Tohveri sõnul on praegu Eesti keskmine kahju varakahju puhul Euroopa omast kaks korda väiksem, isikukahju puhul on vahe umbes neljakordne.
    Suurenenud on ka kindlustusseltside rahalised väljamaksed. Varakahjude suuruse tõusu taga on peamiselt kolm faktorit: remondiettevõtete töötunni hindade järjepidev tõus, varuosade kallinemine ja uuenenud autopargiga kaasnevad suuremad kahjusummad.
    If Eesti Kindlustuse juhatuse esimees Andres Sooniste kinnitusel on hinnatõus toimunud juba sel aastal 15% võrra ning on jätkuv kuni olukorra normaliseerumiseni. Peamine hinnatõusu põhjus on isikukahjude osakaal väljamaksetes ja vastav mõju reserveerimismetoodikale. Põhjus on isikukahjude võimalikus ilmnemises ja vastavate nõuete suurenemises mitme aasta perspektiivis. Sooniste andmetel on 2007. a liikluskindlustuse kogukahjum kolme kvartali kokkuvõtteks hoolimata toimunud hinnatõusust 90 miljonit krooni, kusjuures kahjum jaguneb kõikide Eestis esindatud liikluskindlusega tegelevate kindlusandjate vahel.
    Liikluskindluse hinna tõus või langus sõltub liiklusolustikust ja remondifirmaga seotud kuludest ehk ka üldistest trendidest Eesti makromajanduslikul tasandil. Sooniste arvates saaks Eesti riik hinnatõusu mõjutada alkoholipoliitika radikaalse muutmisega ning liikluskorralduse ja teede olukorra parandamisega.
    ERGO Kindlustuse kindlustusdirektor Andres Konsapi kinnitusel on ERGO näitel üleüldine hinnatõusu tõenäosus väike. Tihenev konkurents paneb seltside tegevusele piirid. ERGO Kindlustus ei plaani järgmisel aastal üleüldist hinnatõstmist liiklus- ega ka kaskokindlustuses, vaid jälgitakse pidevalt kindlustustehnilist tulemust kõikides kindlustusliikides ning hindu korrigeeritakse vastavalt vajadusele. Tänavu korrigeeriti hindu nende sõidukite gruppides, kus tulemus on olnud kõige halvem.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.