• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autoregister vs müüjad: statistika klapib vähestel

    Autoregistrikeskus (ARK) ja Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liit (AMTEL) avaldavad iga kuu statistilisi tabeleid, mida võrreldes saab teha järeldusi autode müügitulemuste kohta.
    Siiski ei ole need statistilised numbrid samad ega võrreldavad. ARKi avaldatavas tabelis on andmed autode esmaregistreerimise kohta, arvestamata, kes oli müüjaks.
    Need autod võidi osta margiesindusest, mõnelt "hallilt" müüjalt või hoopiski välismaalt.
    AMTELi statistikatabel näitab Eesti margiesinduste müüginumbreid.
    Näiteks äsja avaldatud 2007. aasta AMTELi statistika näitab Audi esinduse Reval Auto müüginumbrit suuremana kui ARKi tabel Audide registreerimise kohta.
    Reval Auto turundusjuhi Rivo Saarna sõnul ei klapi numbrid mitmel põhjusel. Näiteks, mullu müüdi riigihankega välisministeeriumile tööautosid, mis läksid kasutamiseks välismaale ja said külge vastava riigi diplomaatilise numbri.
    Samuti tuleb ette, et autoostjad soovivad ise oma autot registreerida ja võivad sellega viivitada.
    "Kui tahame võrrelda müügitulemusi, siis vaatame just seda tabelit ja me ei aja neid segamini ARKi tabelis olevate andmetega," selgitas Saarna.
    Siiski ei ole need arvud kontrollimatud. Andmed saadetakse ka emafirmasse ja tehasesse, kes tagavad adekvaatse info, sest ka nemad jälgivad olukorda turul.
    Ta nentis, et tõepoolest on võimalik ka lühiajaline oma müügi suuremana näitamine, kuid paari kuu pärast tuleb see vale välja. "Kui iga kuu näidud tulevad saja auto võrra rohkem, siis lõpuks tekib ARKi ja AMTELi andmetesse väga suur erinevus," selgitas ta ja lisas, et selline bluffimine oleks mõttetu.
    Kommest Auto ASi müüginumber ja Peugeot' sõiduautode registreerimise number on täpselt sama. Kommest Auto juhatuse esimehe Raido Toonekure kinnitusel analüüsivad nad oma müüginumbreid, et hinnata oma tööd. Millisel kohal automüügitabelis ollakse, ei mängi suurt rolli.
    United Motorsi müügijuhi Kalle Kuuspalu selgitusel on neil paarkümmend veel müümata autot registreeritud ettevõtte nimele, lisaks on keegi teine müüja müünud BMWd Eestis või on neid ostetud välismaalt.
    "Kõik ostetud ja registreeritud autod ei pruugi olla 100protsendiliselt esinduse poolt müüdud," ütles Kuuspalu.
    Tabelis teistest automüüjatest parema koha saamist ei pidanud Kuuspalu esmatähtsaks, kuid oluline on jälgida oma turuosa nii luksusautode- kui üldmüügis.
    AMTELis kajastuva müügitulemuste analüüsi põhjal on ettevõte muutnud ka oma turundusplaane.
    "Seda eelkõige oma müügi suurendamiseks, mitte kellestki teisest paremal kohal olemiseks," rääkis Kuuspalu, kes nentis, et luksusautode kategoorias eesotsas olles on seda hea välja tuua pressiteadetes ning nende kaudu potentsiaalse ostjani jõuda.
    Äripäeva autorubriik avaldab mõlemaid tabeleid, nii AMTELi kui ka ARKi omi.
    Tavaliselt on kuu alguses esimesena lehes AMTELi tabel, sest see jõuab minuni rutem. Teisel-kolmandal nädalal avaldame ARKi tabelil põhineva enimregistreeritud uute sõiduautode mudelite edetabeli. Nimelt ei anna AMTEL mudelite kohta eraldi nii põhjalikku infot kui ARK. Paraku pole ei AMTELi ega ARKi tabelid müügi kohta lõplik tõde, sest ARKi tabel näitab ainult Eestis arvele võetud sõidukeid ja AMTELi tabel esinduste müüki, kuid kaugeltki kõik pole AMTELi liikmed.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Paljusid hullutanud investeering tegi rikkaks vaid ühe mehe
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
Raadiohommikus: uued, silmapaistvad ja parimad juhid
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Raadiohitid: hinnatõusust ja investeerimisest
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Tootjahinnad on aastaga tõusnud kolmandiku võrra
Tavalise inflatsiooni numbrid kahanevad selle kõrval, kui palju on tõusnud sisendite hinnad tööstuses, aga ka väljamüügil. Tööstustoodangu tootjahinnad kasvasid apriilis 32 ja ekspordihinnad 25 protsenti.
Tavalise inflatsiooni numbrid kahanevad selle kõrval, kui palju on tõusnud sisendite hinnad tööstuses, aga ka väljamüügil. Tööstustoodangu tootjahinnad kasvasid apriilis 32 ja ekspordihinnad 25 protsenti.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.