Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bensiini hind tegi võitjaks hübriidauto

    Testi eesmärk oli teada saada, kui palju maksab praeguste kütusehindade juures kindel distants erinevate autodega sõites.
    Proovisõidukiteks valisime ökonoomse bensiinimootoriga auto, milleks sai Honda Civicu hübriid, diiselauto Seat Leon 2,0 TDi DSG ja natuke võimsama bensiinimootoriga auto, mille osa pidi täitma kolmeliitrise bensiinimootoriga BMW 525i.
    Laagri Statoilis tankisime paagid täis ja alustasime sõitu Pärnu suunas. Märjamaal pidasime kinni ja vahetasime autode juhte. Seda tegime ka edaspidi pidevalt, sest kuigi testiautod läbisid distantsi samal ajal, võivad inimeste juhtimisvõtted väga erinevad olla ja sestap kütusekulu ka erinev tulla. Jõudnud Pärnu, tegime seal mõned tiirud ja pidasime ka paar korda kinni. Vahepeal vahetasid juhid jälle autosid ja asusid tagasiteele. Seegi kord tehti peatus Märjamaal, kus vahetati taas autosid ning sama korrati Tallinna piiril.
    Sõitsime läbi pealinna Viimsisse ja tagasi samuti kesklinna kaudu kuni Statoili Sõle teenindusjaamani, kus täitsime autode paagid uuesti. Läbisõiduks oli alates Laagri Statoilist 300,6 kilomeetrit. Kui oleksime autod tankinud uuesti Laagri bensiinijaamas, oleks võitjaks tulnud Seat, mis maanteel oli teistest selgelt ökonoomsem. Linn oli aga see, kus hübriid võitma hakkas. Pidevad punased tuled foorides ja kesklinna ummikutes passimine tähendas seda, et diislit muudkui kulus ja hübriid lükkas samal ajal mootori välja. Lõppkokkuvõttes kulus diislit ainult natuke vähem, kui hübriidil bensiini, kuid bensiini kasuks olev hinnavahe tegi suurema kulu tasa ja võitjaks tuli siiski hübriid.
    Sõitsime maanteel reeglina sada kilomeetrit tunnis, kui oleksime sõitnud 80-90 km tunnis, oleks jällegi diisel rohkem võitja olnud, sest suutis siis pidevat hetkekulu alla nelja liitri sajale näidata.
    "Sajaga" sõites kippus kulu aga alla viie liitri tulema. BMW suutis oma kolmeliitrise mootoriga läbida kogu distantsi keskmise kuluga 7,5 liitrit saja kilomeetri kohta. Hinnavahe oli läbitud maa puhul hübriidiga 88 krooni ja viiskümmend senti. Kui Civic ja Leon olid normaalsete läbisõitudega, ehk oma parima kulu arvatavasti saavutanud, siis BMW tuli testi vaid paarsada kilomeetrit sõitnuna ja tema parim kulu on alles saavutamisel.
    Miks on diislikütus kallim, kui bensiin, kuigi mitmetes teistes Euroopa riikides on vastupidi?
    Diislikütuse maailmaturu hind on pikemat aega olnud, ja on ka praegu kõrgem, kui autobensiinil.
    Diislikütuse hinda mõjutab ka see, kas on tegemist suvise või talvise diislikütusega, sest talvistele tingimustele vastava diislikütuse omahind on kõrgem. Kütuste hindu riikides saab võrrelda vaid juhul, kui on teada erinevates riikides eri liiki kütustele rakendatavate aktsiisimaksude määrad.
    Mootorikütuste aktsiisimaksu määrad ELis on erinevad ning hinnaerinevus tuleneb sellest. Isegi, kui maksud kõrvale jätta, siis on näiteks praegu diislikütuse liiter bensiinist kallim. Kuna 01.01.2008 aktsiisitõusu tõttu kallines mootoribensiini hind 1,32 kr, ning diislikütus 1,56 kr, siis vähenes hinnaerinevus
    Eesti tarbijale veelgi.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.