Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Edelaraudtee katkestas regulaarsed kaubaveod

    Edelaraudtee teade regulaarsete kaubavedude lõpetamisest tekitas pahameelt paljude seniste klientide seas ning Viljandimaa omavalitsused koos maavalitsusega pöördusid vabariigi valitsuse poole, rõhutades, et säärane otsus seab kahtluse alla kohalike ettevõtjate arendusprojektid ning nad võivad sellepärast tootmise mujale viia.
    Raudteel veavad Viljandi-, Järva- ja Raplamaa ettevõtjad suures koguses puitu, sütt, parafiini, põllumajandusmasinaid, diislikütust, teravilja, väetist ja palju muud.
    ASi Edelaraudtee nõukogu liige Henn Ruubel täpsustas, et lõpetatakse vaid regulaarsed kaubaveod, mõne kliendiga jätkatakse ühekordseid vedusid.
    Ruubeli sõnul on Edelaraudtee alates 2003. aastast korduvalt teavitanud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi olukorrast, kus kaubavedudele langev osakaal raudtee majandamise kuludes on liialt kõrge ning sellest tulenevalt ka kehtestatud veotariifid turuhindadest, võrreldes Eesti Raudtee omadega, oluliselt kõrgemad. "Et Edelaraudtee veotariifid oleksid konkurentsivõimelised ning vastaksid samas ka kehtivale metoodikale, peaks vedude maht olema senisest mitu korda suurem," selgitas Ruubel. Ta lisas aga, et paraku on vedude maht juba ajalooliselt olnud niivõrd väike, 200 000-400 000 tonnkilomeetrit aastas. Eesti Raudteega võrreldavat hinnataset pole lootustki saavutada. "Kaubavood Tallinnast Pärnu ja Viljandi poole ei saagi olla võrreldavad transiidi veomahtudega Tallinna-Narva ja Tallinna-Tartu liinidel," mõtiskles Ruubel.
    Kaubavedude jätkamise nimel on Edelaraudtee juba aastaid esitanud oma klientidele arveid lähtuvalt turusituatsioonist, st oluliselt madalama tariifiga, kui seda metoodika ette näeb.
    Klientidelt seeläbi saamata jäänud hinnavahe on tootnud Edelaraudteele igal aastal miljoneid kroone kahjumit, mistõttu loobuti eelmise aasta lõpus sellist tegevust jätkamast ning veolepinguid oma klientidega ei pikendatud.
    Kaubavedude lakkamisele vastu seistes märkis Ruubel, et Edelaraudtee kohtub nüüd ministeeriumiga igal nädalal ja valmimas on kauaoodatud määruse uus redaktsioon, mis kaubavedude korraldamiseks üpris sobiv tundub olevat. "Jõustuda saab see aga ikka alates juunikuust," möönis Ruubel.
    Et Edelaraudtee kahjumlikkuse tõttu kaubaveod lõpetas, veeres pall Eesti Raudtee väravasse, kes aga vedude ülevõtmise tagasi lükkab.
    "Läbirääkimistega kaubavedude ülevõtmisest on algust tehtud, kuid Eesti Raudtee välistab Edelaraudtee teedel kahjumliku tegutsemise," teatas Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase. Kuna Edelaraudtee teedel veetakse vähe kaupa, on teenuse osutamine seal oluliselt kallim kui Eesti Raudtee infrastruktuuril. See tähendab, et teenuse tariifid tulevad oluliselt kallimad kui Eesti Raudtee infrastruktuuril ja pole kindel, kas kliendid sellega nõustuvad.
    "Isegi kui kliendid on nõus kõrgemat hinda maksma, ei ole võimalik ümberkorraldusi teha väga kiiresti," arvas Glase ja mainis, et kui klientidel on piisav huvi jätkata oma veoste liigutamist mööda raudteed ning see Eesti Raudteele kui vedajale ära tasub, võidakse tulevikus kaubaveod Edelaraudtee teedel üle võtta.
    Et aga kaubavedude lõppemine mõjutab kliente väga palju, kinnitas ka ASi Kuusakoski tegevjuht Kaido Aettik.
    "On ju üldteada tõde, et raudtee on olnud siiamaani odavamaid transpordivahendeid või transporditeenuseid kaupade liigutamiseks," kostis Aettik. Ta lisas, et kokkulepete ja läbirääkimiste ajal ei suudetud ministeeriumi, Edelaraudtee ja klientidega sõlmida selliseid kokkuleppeid, mis oleks majanduslikult olnud tasuvad.
    "Kahjuks me ei saa seda sorti transporditeenust enam kasutada. Oleme ümber orienteerunud autotranspordile ja läheme seda teed edasi, seni kuni need arutlusteemad jätkuvad," kommenteeris Aettik ja tunnistas, et autotransport on neile kuni kaks ja pool korda kallim kui senine raudteetransport.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.