Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autot ostes ja ka müües võib rahast ilma jääda

    Autode müügi madalseisus panevad sellised pakkumised inimesi ka mõtlema. Palju on aga juhtumeid, kus autoostja pärast sissemaksu tegemist koos autoga kaob ja endale ise volitusi kirjutades sellega rahulikult ringi sõidab.
    Põhja Politseiprefektuuri pressiesindaja Taavi Kullerkupu sõnul tehakse ka neile palju avaldusi selle kohta, et ostja on autoga kadunud. Küll aga ei saa politsei selles aidata:
    "Üldjuhul on järelmaksulepingu näol tegemist tsiviilõigusliku suhtega ning kui üks osapool lepingutingimusi rikub, siis saab oma õiguste kaitseks pöörduda kohtu poole," nentis Kullerkupp.
    Laekunud avaldusi kontrollitakse ning nendele lähenetakse individuaalselt ja selgitatakse välja juhtunu täpsemad asjaolud. Kuid kui juhtumis ei esine kuriteo tunnuseid, siis ei ole alust kriminaalmenetlust alustada.
    Politsei soovitab selliste lepingute sõlmimisel eelnevalt kontrollida, kellega täpselt tegemist on ja veenduda lepingupartneri usaldusväärsuses.
    Kullerkupu selgitusel asub politsei tegevusse siis, kui selliselt soetatud autot asutakse edasi müüma või on ühe inimese kontol juba mitmeid selliseid kelmusi.
    Omavahelise kokkuleppe saamiseks tuuakse põhjuseks, et vana maksmata arve tõttu ei saa inimene liisingut.
    SEB Liisingu Sõidukiliisingu grupi juht Sten Argos nentis, et kui inimene liisingut ei saa, siis ei tasuks talle ka isiklikku järelmaksu anda.
    "Kui on tegemist ostjaga, kes ei saa liisingut, kuna tal on makseraskusi või tema krediidiinfo ajaloos leidub usaldusväärsust vähendavaid tegureid, tekib ka auto müüjal sekeldusi rahade kättesaamisega," täpsustas Argos.
    Oht on ka suurem, kui tehingupoolteks on kaks eraisikut ning toimub omavaheline osaline müügisumma tasumine.
    Suure tõenäosusega saab müüja müügisumma kätte pika viivitusega, või jääb mingi osa müügisummast üldse saamata.
    Samad ohud varitsevad ka autot ostes. Nimelt on moodi läinud, et tasutakse auto eest küsitav tasu ja tehakse ostu-müügi leping, millega siis ostja järgmisel päeval autoregistrikeskusesse autot oma nimele kirjutama läheb.
    Ent autol võib peal olla piirang, mis ei lase omanikku ümber registreerida.
    Müüjaga pole samuti võimalik enam kontakti saada ning ongi inimene autoga, mille eest on makstud, kuid see ikkagi pole tema oma. ARKi avalike suhete osakonna juhataja Timo Vijari sõnul saab aga sellist situatsiooni ennetada, helistades ARKi infotelefonile. Sõiduki piirangute teadasaamiseks tuleb teenindajale öelda soovitud sõiduki registreerimisnumber.
    Varem sai sama infot ka SMS-päringu teel, kuid lähiajal on plaanis see asendada tasuta infopäringuga ARKi kodulehe kaudu.
    Kui oma vana hobiauto müüki panin, tuli e-kiri: "Pakuks varianti 35 kohe sisse ja järelmaks 3 × 5 tuhat." Nagu isegi näete, ei kutsu selline kiri just võhivõõrale järelmaksuga autot müüma. Usun, et kui oleks mingi asjalikum teade olnud ja inimesega silmast-silma suhelnud, võib-olla oleks isegi järelmaksu kaalunud. Siiani olen ise järelmaksuga ostnud kaks autot ja sel viisil müünud ühe auto.
  • Hetkel kuum
Peaasi, et silm säraks ja pirn põleks
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.