• OMX Baltic0,08%297,05
  • OMX Riga−0,17%916,06
  • OMX Tallinn−0,11%2 035,71
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 5000,03%6 468,54
  • DOW 30−0,02%44 911,26
  • Nasdaq −0,01%21 710,67
  • FTSE 1000,13%9 177,24
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,27
  • OMX Baltic0,08%297,05
  • OMX Riga−0,17%916,06
  • OMX Tallinn−0,11%2 035,71
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 5000,03%6 468,54
  • DOW 30−0,02%44 911,26
  • Nasdaq −0,01%21 710,67
  • FTSE 1000,13%9 177,24
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,27
  • 25.03.08, 17:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Alkoholi reklaamimine pealinnas kallineb

Tallinna linnavalitsus kavatseb muuta reklaamimaksu korda Tallinnas, rakendades alkohoolsete jookide välireklaamile suuremat koefitsienti, mis tõstab alkohoolse joogi reklaami eksponeerimisel reklaami maksumäära.
Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli sõnul läheb alkohoolse joogi reklaamimine pealinnas kallimaks, teatas Raepress. “Maksumäära tõstmine on üks osa eesmärgist vähendada alkohoolsete jookide tarbimist, sest teatavasti on läbi maksude võimalik edukalt muuta inimeste tarbimisharjumusi,” lisas Mutli. “Sotsiaalministeeriumi tellitud uuringu järgi oleks alkohoolsete jookide reklaami keelustamine üheks viisiks alkoholi tarbimist vähendada, kuna aga reklaami keelustamine ei ole kohaliku omavalitsuse pädevuses, siis peame lähtuma meile seadusega antud võimalustest.”
Korras muudetakse kokku kolme sätet, mis kõik käsitlevad alkohoolsete jookide välireklaamile kehtestatud maksumäära. Korras sätestatu kohaselt kehtib reklaamidele maksumäär 6 krooni ruutmeetrilt ööpäevas. Lahja alkohoolse joogi korral (etanoolisisaldus on kuni 6 mahuprotsenti k.a.), rakendatakse selle reklaami suhtes koefitsienti 2,0, st reklaamimaks on 12 krooni ruutmeetrilt ööpäevas.
Kange alkohoolse joogi korral (etanoolisisaldus on üle 6 mahuprotsendi), rakendatakse selle reklaami suhtes koefitsienti 3,0, st reklaamimaks on 18 krooni ruutmeetrilt ööpäevas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eelnõus sätestatu kohaselt muudetakse alkohoolse joogi välireklaamile kehtestatud koefitsiente ühe ühiku võrra: lahja alkohoolse joogi reklaami suhtes rakendatakse koefitsienti 3,0 ning kange alkohoolse joogi suhtes koefitsienti 4,0. Seega tõuseb lahja alkohoolse joogi reklaami maksumäär seniselt 12 kroonilt 18 kroonini ruutmeetri kohta. Kange alkohoolse joogi reklaami maksumäär tõuseb seniselt 18 kroonilt 24 kroonile ruutmeetri kohta.
Kohalike maksude seadus annab kohalikule omavalitsusele õiguse kehtestada reklaamimaksu puhul diferentseeritud maksumäärad, mida on otstarbekas alkohoolsete jookide reklaami piiramiseks kohaldada.
Linnavolikogu määruse eelnõu kohaselt jõustub määrus 1. juulil 2008.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 1 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele