• OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 5000,12%6 378,33
  • DOW 300,01%44 638,32
  • Nasdaq 0,26%21 153,66
  • FTSE 100−0,01%9 135,29
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,37
  • OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 5000,12%6 378,33
  • DOW 300,01%44 638,32
  • Nasdaq 0,26%21 153,66
  • FTSE 100−0,01%9 135,29
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,37
  • 28.03.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

BMW väike, aga raju nelikäperdaja 335xi

Kõigepealt pean lugeja ees ette ja taha kummardama ja vabandama, sest olen siiani täiest kõrist kriisanud, kuidas 335xi näol on tegu uue konkurendiga kiiretele Imprezadele ja Mitsubishi Evo mudelitele. Vabandust, see pole nii. Viimased on autod, mis õhkavad sportlikkust ja muskleid ja nelikvedu kiiretel radadel ning sunnivad omanikke küljeakende kojameeste peale mõtlema, sest lahe on külg ees kurve võtta. Vedrustus on ka tavaliselt selline, millega rajal palju rõõmu, kuid linnas tuleb hambakaitsmed suhu panna, et mitte autoliisingule lisaks hambaliisingut maksta. BMW on märksa inimlikum ja selliseid asju seal ei juhtu.
Välimus on selle auto puhul kahe otsaga asi. Nimelt on võimalik valida, kas tahad osta kupeed või sedaani. Sisu oli prooviautol sportlike istmetega. See tegi suuremal mehel natuke elu raskeks, sest sportistmesse mahtumine oli keeruline.
Kui ennist sai mainitud, et olen sellele autole konkurente valesti pakkunud, siis nii see paraku on. Konkurente tuleb otsida ikkagi premium-klassist. Kiireid Jaapani päritolu nelikveolisi ta puutuma ei lähe. Ta on ikkagi üsna palju pehmem ja igapäevaselt kasutatavam. Kas see maksab kiirusomadustelt kuskil kätte? Võib-olla kaldub ta mõnes kurvis rohkem, kuid nelikveo skeem X-drive kindlasti korvab selle. Minu arvates on tegu raudselt omasuguste seas ühe parema, kui mitte kõige parema süsteemiga. Olles seda proovinud lumes, jääl, kuival ja vesisel pinnasel, siis võin kindlalt öelda, et see teeb nii nagu kästakse. Külg ette? Palun! Tahad tagasi sirgeks? Palun! Ja seda selleta, et auto kukuks end teistpidi loopima. Suure kubatuuriga turbomootor viskab "kolmest" edasi nagu nõelatult. Siinkohal soovitan sellest mootorist ja nelikveost täie mõnu saamiseks manuaalkäigukasti. Automaat küll toimib hästi, kuid ei suuda lõpuni selleks jääda, mis lõbufaktorilt suudaks manuaali lüüa.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 17 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele