• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 29.10.08, 00:00

Piirijaam teeb Koidulast piirkonna suurima keskuse

Värska vallas asuval Koidula külal on lähitulevikus olemas kõik eeldused, et kujuneda transpordilogistiliselt suurimaks keskuseks Lõuna-Eestis.
Koidula on koht, kuhu on koondunud riigi erinevate struktuuride, omavalitsuse ja eraettevõtluse huvid. Siin koostööd tehes on võimalik tekitada sünergia, mis piirkonna arengule on väga tähtis.
Eesti Vabariik ehitab Riigi Kinnisvara Aktsiaseltsi ja Eesti Raudteed kaasates raudtee tolli- ja piirijaama, kus on loodud kõikidele kaubagruppidele kontrollimise võimalused.
See tähendab, et avaneb võimalus vedada raudteed pidi ka neid kaubagruppe, mis kuuluvad näiteks füto-sanitaarkontrolli alla.
Avaneb ka raudtee suund Valga kaudu Riia poole, mis on Loode-Venemaalt otsem tee Balti riikidesse. Lisaks sellele on plaanis taastada reisirongiliiklus Lõuna-Eesti kaudu Moskvaga. Värska vallale kuuluv 12 hektarit maad jaama vahetus läheduses on ette nähtud maanteetranspordi paremaks korraldamiseks.
Uue transpordikeskuse loomiseks on peetud mitmeid läbirääkimisi. Üks läbivaid visioone on, et parkimise ja elektroonilise piiriületusjärjekorra süsteemi loomisega on tulevikus võimalik oluliselt väiksema ajakuluga ületada piir Euroopa Liidu ja Venemaa vahel. Sinna juurde kuuluvad tollivormistused, kaupade ümberlaadimised, pakendamised jm.
Seda kõike ei peagi ise välja mõtlema, vaid tuleb nii-öelda spikerdada praegu väga edukalt toimivatelt analoogsetelt transpordikeskustelt, näiteks naaber Soome Lappeenranta piirkonnalt.
Maanteetranspordikeskuse rajamise vastu on huvi tundnud juba mitmed tõsiselt võetavad ettevõtted, teiste hulgas ka Paldiski Sadam. Loodetavasti jõuame aasta lõpus otsuseni, kes hakkab maanteetranspordikeskust arendama.
Praeguste arenduste juures tekivad ka võimalused teatud kaupu raudtee tolli- ja piirijaamas maha tõsta ning transportida näiteks konteineriga maanteetranspordikeskusesse.
Kui saab ära kasutada kõiki loodavaid võimalusi kauba liikumistes, siis tekib praegu üsna mahajäetud piirkonda ka elamumajanduse areng.
Loodan, et kümne aasta pärast elab praegu elaniketa Koidula külas mitu peret ja ehitatavad kompleksid annavad tööd kuni 150 töölisele.
Autor: Raul Kudre

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele