Värska vallas asuval Koidula külal on lähitulevikus olemas kõik eeldused, et kujuneda transpordilogistiliselt suurimaks keskuseks Lõuna-Eestis.
Koidula on koht, kuhu on koondunud riigi erinevate struktuuride, omavalitsuse ja eraettevõtluse huvid. Siin koostööd tehes on võimalik tekitada sünergia, mis piirkonna arengule on väga tähtis.
Eesti Vabariik ehitab Riigi Kinnisvara Aktsiaseltsi ja Eesti Raudteed kaasates raudtee tolli- ja piirijaama, kus on loodud kõikidele kaubagruppidele kontrollimise võimalused.
See tähendab, et avaneb võimalus vedada raudteed pidi ka neid kaubagruppe, mis kuuluvad näiteks füto-sanitaarkontrolli alla.
Avaneb ka raudtee suund Valga kaudu Riia poole, mis on Loode-Venemaalt otsem tee Balti riikidesse. Lisaks sellele on plaanis taastada reisirongiliiklus Lõuna-Eesti kaudu Moskvaga. Värska vallale kuuluv 12 hektarit maad jaama vahetus läheduses on ette nähtud maanteetranspordi paremaks korraldamiseks.
Uue transpordikeskuse loomiseks on peetud mitmeid läbirääkimisi. Üks läbivaid visioone on, et parkimise ja elektroonilise piiriületusjärjekorra süsteemi loomisega on tulevikus võimalik oluliselt väiksema ajakuluga ületada piir Euroopa Liidu ja Venemaa vahel. Sinna juurde kuuluvad tollivormistused, kaupade ümberlaadimised, pakendamised jm.
Seda kõike ei peagi ise välja mõtlema, vaid tuleb nii-öelda spikerdada praegu väga edukalt toimivatelt analoogsetelt transpordikeskustelt, näiteks naaber Soome Lappeenranta piirkonnalt.
Maanteetranspordikeskuse rajamise vastu on huvi tundnud juba mitmed tõsiselt võetavad ettevõtted, teiste hulgas ka Paldiski Sadam. Loodetavasti jõuame aasta lõpus otsuseni, kes hakkab maanteetranspordikeskust arendama.
Praeguste arenduste juures tekivad ka võimalused teatud kaupu raudtee tolli- ja piirijaamas maha tõsta ning transportida näiteks konteineriga maanteetranspordikeskusesse.
Kui saab ära kasutada kõiki loodavaid võimalusi kauba liikumistes, siis tekib praegu üsna mahajäetud piirkonda ka elamumajanduse areng.
Loodan, et kümne aasta pärast elab praegu elaniketa Koidula külas mitu peret ja ehitatavad kompleksid annavad tööd kuni 150 töölisele.
Autor: Raul Kudre
Seotud lood
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
![Pae tänava hoone põles 2022. aasta aprillis. Tulekahjust sündis üks keerulisemaid kindlustusjuhtumeid, mis seni Eestis olnud. Kohtuvaidlus hüvitise üle alles käib.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=893d860a-e22e-5da5-9b40-93340eab272f&width=3840&q=70)
Ärid ostab ERGO kindlustus
![S&P 500 indeksi suurt kontsentreeritust näeb ta ohukohana.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=f696f688-83ef-5395-a1a0-4f975035c97c&width=3840&q=70)
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele