• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,05%39 766,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,05%39 766,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • 08.12.08, 11:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kümme energiamüüti: elektriautod on inetud mänguasjad

Elektriautodest on kujunenud arvamus kui ebaõnnestunud välimuse ja nõrga mootoriga mänguasjadest, millega on nõus sõitma vaid mingid friigid.
Tegelikult on aga maailm jõudmas väga lähedale punktile, kus elektriautod ei jää paljudele sisepõlemismootoriga ametivendadele alla ei kiirenduse ega välimuse poolest, kirjutas The Guardian.
Näiteks Ameerika elektriautode tootja Tesla sportauto paneb selle rooli taha istunud skeptilise katsetaja tõsiselt imestama. Üle miljoni kroonine hinnasilt on ülemaailmset majanduskriisi ning autotööstuse raskeid aegu arvestades muidugi pehmelt öeldes ebaõnnestunud. Kuid sellegipoolest on Tesla, mis kasutab Lotuse disainerite abi, positiivne näide, kuidas on elektriautosid võimalik teha. Tesla Roadsteri ühe laadimiskorraga läbisõidetav 393 kilomeetrit ning kiirendus nullist 60 miilini tunnis (97 km/h) kõigest 3,9 sekundiga on elektriauto kohta kahtlemata muljetavaldav tulemus.
Otsustavad edasiminekud on viimaste aastate jooksul toimunud akude arengus. Liitium-ioon akud, sarnased sülearvutites ja mobiiltelefonides kasutatavatega, annavad autole juba piisavalt energiat nii korralikuks kiirenduseks kui ka mõistlikuks läbisõiduks kahe laadimiskorra vahel. Loomulikult on arenemisruumi veel küllaga. Akud peaksid kindlasti olema praegusest odavamad ning nende laadimine peaks toimuma kiiremini. Vastav arendustegevus toimub aga praegu kiiremini kui kunagi varem.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Elektriautode laialdasema kasutamise jaoks on vaja rajada ka infrastruktuur akude laadimiseks, millised on loomisel näiteks Taanis ja Iisraelis. Skeptikud võivad selle peale öelda, et asjal pole ju mõtet, kui elekter tuleb ikkagi soojuselektrijaamadest, kuid nii see siiski planeeritud ei ole. Taani loodab elektri autode laadimiseks toota tuulest ning Iisrael kõrbesse paigutatud päikesepaneelide abiga.
Tesla Roadster oktoobris Pariisi autonäitusel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele