• OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • 09.01.09, 21:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Brutaalne aasta autoturul

Enamik suurematest USA autotootjatest teatasid eelmise aasta müügi vähenemisest vähemalt kolmandiku võrra. Automüük Eestis küündis detsembris esirinda negatiivsete numbrite poolest.
Chrysler näitas detsembris 53%-lisi miinusnumbreid. Maailma suurim autotootja Toyota, kes seni oli majanduslanguses üsna karastunud, näitas detsembris müügi vähenemist tervelt 37% võrra aastataguse ajaga võrreldes. Honda Motori müük kukkus 35%, Ford Motori müük 32%. General Motorsi ning Nissan Motori müük kukkus detsembris 31%.
Kuigi koledad müüginumbrid ei tulnud kellelegi väga suureks üllatuseks, on paljud siiski mures, kas 2009. aasta algus ei või veelgi hullemaks minna. USA riigikassa andis General Motorsile ning Chryslerile turgutuseks esialgu 8 miljardit dollarit laenuna, et mitte lasta üht väga olulist tööstust USA jaoks päris põhja.
Mitte ainult USA autoturud ei äganud, vaid pehmelt öeldes kehvalt läks ka Aasial ning Euroopal, kus müük vähenes drastiliselt just 2008. aasta teises pooles. Prantsusmaal kukkus autotööstus 16%, Jaapanis 22%, Hispaanias tervenisti 50%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ka Eesti automüügi võib Hispaania kõrvale panna. Detsembris kukkus automüük Eestis aastaga 46%. Nii väikest aktiivsust automüügist nägime viimati 2001. aastal. Detsembris müüdi Eestis 913 sõidukit ning kõige valusama pilli pidi alla neelama Peugeot, kelle müük vähenes tervelt 86%. Detsembris müüsid nad vaid 13 autot. 2008. aasta esimene pool oli Eesti autoturul veel võrdlemisi aktiivne ning kogu aasta automüük kukkus Eestis 21%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 14 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele