• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,47%39 623,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,47%39 623,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 01.09.09, 17:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mustakivi Auto turgutas Elke Grupi müügitulemust

Elke Grupi ettevõtete müüdud uute sõidukite arv vähenes mullu 17%, kuid kontserni müügitulemustele avaldasid tervistavat mõju 2008. aastal avatud uute ettevõtete – Mustakivi Auto AS, Unelmauto AS ja Mototoja UAB numbrid.
2008. aastal moodustas Elke Grupi konsolideeritud müügitulu 1 850,2 mln krooni, vähenedes 2007. aastaga võrreldes 11%, seisab ettevõtet majandusaruandes. Aasta varem oli Elke Grupi müügitulu 2 072,6 miljonit krooni ja puhaskasum 83,7 miljonit krooni. 2008. aasta kasum oli 50% väiksem, 41,7 miljonit krooni.
Elke Grupi müügitulust moodustas 93% kaupade ja 7% teenuste müük, seejuures kahanes kaupade müük aastaga 13% ja teenuste müük tõusis 23%. Toyotad moodustavad üle 60% kontserni müüdud autodest.
2008. aastal müüs Mustakivi Auto 324 uut ja 99 kasutatud sõidukit. Kui aasta alguses polnud ettevõttel ühtegi klienti ega kliendilepingut, siis aasta lõpuks oli neid juba üle 2000. Mullu kujunes Mustakivi Auto müügikäibeks 128 miljonit ja kahjumiks 5,6 miljonit krooni. Sellele eelneval aastal käivet ei olnud, kuid kulude tõttu oli kahjum 32 miljonit krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Investeeringud voolasid autokeskustesse
Mustakivi Auto alustas tegevust 2007. a veebruaris, kui Tallinnas Tähesaju tee 33 algas Toyota müügi- ja hooldekeskuse ehitus. Keskus hõlmab müügisaali, kasutatud sõidukite müügihalli, hooldekeskust, autopesulat ja bürooruume. 2008. a investeeriti Mustakivi Auto materiaalsesse põhivarasse 2,3 miljonit krooni. Aasta lõpuks ulatus koguinvesteering 99,5 miljoni kroonini.
Kahe autokeskusega Valoor, mis on keskendunud Toyotade müügile Tartus ja Viljandis, avas möödunud aasta märtsis uue autokeskuse Tartus Ringtee ja Tähe tänava nurgal. Majasse, mille pindala on 4400 ruutmeetrit, investeeriti 61,6 miljonit krooni. Seal on uute autode müügisaal, kuhu mahub 13 autot, kasutatud autode müügisaal, Lexuse hooldekeskus, hooldesaal 12 tõstukiga, pesulad, keretööde ruum ja värvitöökoda, millele lisandub rehvihotell 300 auto teenindamiseks ning büroo- ja olmeruumid. Siiani kasutuses olnud autode hooldekeskus müüdi.
Valoori müügikäibeks kujunes mullu 142,2 miljonit krooni. Aasta varem teenis ettevõte müügist rohkem, 163,5 miljonit krooni. Kasum oli vastavalt 14,1 ja 10 miljonit krooni.
Kasvanud tööjõukulud hakaksid Elket pooma
Elke kontserni töötajate keskmine arv ulatus mullu 430 inimese ja tööjõukulud 128,9 miljoni kroonini. Tööjõukulud kasvasid aastaga 25%.
Probleemid krediiditurgudel on jõudnud reaalse majanduseni, nii ettevõtete kui eraisikute jaoks muutub laenamine oluliselt raskemaks ja kallimaks, prognoosis autokontsern. Liisingutingimuste karmistumine ja teadmatus tuleviku suhtes on autoturule tugeva hoobi andnud.Tänavuseks peamiseks eesmärgiks peab Elke Grupp tulude suurendamist, kui see aga ei õnnestu, kulude, eriti tööjõukulude, ranget kontrolli. Töötajate arvu on vähendatud ja palku kärbitud. Erilise tähelepanu all on tööjõukulude osakaal müügikasumist, seisab majandusaruandes.
Möödunud aastal kahanes Baltimaade autoturg 24%. Müügitulemused kahanesid kogu maailmas.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele