PricewaterhouseCoopersi hinnangul langeb
maailma meedia- ja meelelahutustööstuse kogukäive tänavu 2008. aastaga võrreldes
3,9% ning jõuab mullusele 1400 miljardi dollari tasemele alles 2011. aastal,
tõustes seejärel 2013. aastaks 1600 miljardi dollarini.
Tugevaima kasvuga valdkonnad on internetiteenus, internetireklaam ja videomängud, seevastu muusikatööstuse, ajalehtede kirjastamise ja äritrükiste segmendis ei jõua müügikäibed ka 5 aasta pärast mullusele tasemele, teatas PwC.
PricewaterhouseCoopers’i globaalne uuring maailma meedia- ja meelelahutustööstuse väljavaadetest aastateks 2009-2013 ennustab käesolevaks aastaks müügikäibe vähenemist enamikes valdkondades. Tulud suurenevad vaid videomängude tootjatel (7,2%), interneti- (5,4%) ja televisiooniteenuse pakkujail (3,1%) ning filmitööstusel (1,1%). Enim vähenevad tulud äritrükiste sektoris (-11,7%), telereklaami alal (-11,4%) ning ajalehtedel (-10,2%).
Ka viie aasta perspektiivis oodatakse suurimat kasvu internetiteenuste (keskmiselt 9,2% aastas), internetireklaami (7,7%) ja videomängude (7,4%) alal. Tulud internetiühendustelt ületasid 2008. aastal esmakordselt trükiajakirjanduse müügikäibe ja reklaamitulud (vastavalt 215 ja 182 miljardit dollarit) ning on aastaks 2013 juba kaks korda suuremad (hinnanguliselt 334 ja 165 miljardit dollarit).
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eeloleva viie aasta arenguid meedia- ja meelelahutusäris mõjutavad enim digitaalsed tehnoloogiad. Majandussurutis paneb nii ettevõtjaid kui tarbijaid kulude kokkuhoiu eesmärgil eelistama internetti, interneti domineerimine mõjutab tarbijakäitumist ja ootusi teenuste sisu, kvaliteedi ja kättesaadavuse osas, mis omakorda loob võimalusi tarbijate soove ja valikuid kasutada uut liiki reklaami- ja sisuteenuste pakkumiseks.
Uuringu koostajate hinnangul kujuneb eelnimetatud kolme suundumuse koosmõjul aastaks 2013 meedia ja meelelahutusärist suhteliselt killustunud ettevõtlussektor, kus ärimudelid ja -praktikad võivad tänasest oluliselt erineda ning on tõenäoliselt rohkem sihtgrupi- ja indiviidi-spetsiifilised. See, et globaalne reklaamikäive on 2013. aastal väiksem kui aastal 2008, ei pruugi tähendada, et ettevõtted reklaamivad end vähem, vaid et reklaam on tänu paremale suunatusele efektiivsem ja odavam.
AS-i PricewaterhouseCoopers juhtivaudiitor meedia valdkonnas Eva Jansen ütles, et praegune olukord meedia- ja meelelahutusäris on äärmiselt põnev. „Vaadates konkreetsemalt näiteks reklaamituru arenguid võib öelda, et ettevõtjate järjest suurem vajadus efektiivsemalt suunata reklaami, esitab uusi väljakutseid meediaettevõtetele oma strateegiate kujundamisel - kuidas uutele vajadustele vastavaid ärimudeleid luua ning eelkõige kuidas nendelt investeeringutelt positiivset rahavoogu genereerida. Üldistatult võiks öelda, et praegu on suurte võimaluste aeg ning võidab see, kes oskab tabada muutuvat nõudlust paremini ja kiiremini ning suudab samas olla kuluefektiivne.“