• OMX Baltic−0,49%299,81
  • OMX Riga−0,19%891,79
  • OMX Tallinn−0,23%2 063,95
  • OMX Vilnius0,32%1 203,4
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,37%8 807,56
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • OMX Baltic−0,49%299,81
  • OMX Riga−0,19%891,79
  • OMX Tallinn−0,23%2 063,95
  • OMX Vilnius0,32%1 203,4
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,37%8 807,56
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • 05.10.09, 15:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PwC: meedia ja meelelahutus hakkab tõusma

PricewaterhouseCoopersi hinnangul langeb maailma meedia- ja meelelahutustööstuse kogukäive tänavu 2008. aastaga võrreldes 3,9% ning jõuab mullusele 1400 miljardi dollari tasemele alles 2011. aastal, tõustes seejärel 2013. aastaks 1600 miljardi dollarini.
Tugevaima kasvuga valdkonnad on internetiteenus, internetireklaam ja videomängud, seevastu muusikatööstuse, ajalehtede kirjastamise ja äritrükiste segmendis ei jõua müügikäibed ka 5 aasta pärast mullusele tasemele, teatas PwC.
PricewaterhouseCoopers’i globaalne uuring maailma meedia- ja meelelahutustööstuse väljavaadetest aastateks 2009-2013 ennustab käesolevaks aastaks müügikäibe vähenemist enamikes valdkondades. Tulud suurenevad vaid videomängude tootjatel (7,2%), interneti- (5,4%) ja televisiooniteenuse pakkujail (3,1%) ning filmitööstusel (1,1%). Enim vähenevad tulud äritrükiste sektoris (-11,7%), telereklaami alal (-11,4%) ning ajalehtedel (-10,2%).
Ka viie aasta perspektiivis oodatakse suurimat kasvu internetiteenuste (keskmiselt 9,2% aastas), internetireklaami (7,7%) ja videomängude (7,4%) alal. Tulud internetiühendustelt ületasid 2008. aastal esmakordselt trükiajakirjanduse müügikäibe ja reklaamitulud (vastavalt 215 ja 182 miljardit dollarit) ning on aastaks 2013 juba kaks korda suuremad (hinnanguliselt 334 ja 165 miljardit dollarit).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eeloleva viie aasta arenguid meedia- ja meelelahutusäris mõjutavad enim digitaalsed tehnoloogiad. Majandussurutis paneb nii ettevõtjaid kui tarbijaid kulude kokkuhoiu eesmärgil eelistama internetti, interneti domineerimine mõjutab tarbijakäitumist ja ootusi teenuste sisu, kvaliteedi ja kättesaadavuse osas, mis omakorda loob võimalusi tarbijate soove ja valikuid kasutada uut liiki reklaami- ja sisuteenuste pakkumiseks.
Uuringu koostajate hinnangul kujuneb eelnimetatud kolme suundumuse koosmõjul aastaks 2013 meedia ja meelelahutusärist suhteliselt killustunud ettevõtlussektor, kus ärimudelid ja -praktikad võivad tänasest oluliselt erineda ning on tõenäoliselt rohkem sihtgrupi- ja indiviidi-spetsiifilised. See, et globaalne reklaamikäive on 2013. aastal väiksem kui aastal 2008, ei pruugi tähendada, et ettevõtted reklaamivad end vähem, vaid et reklaam on tänu paremale suunatusele efektiivsem ja odavam.
AS-i PricewaterhouseCoopers juhtivaudiitor meedia valdkonnas Eva Jansen ütles, et praegune olukord meedia- ja meelelahutusäris on äärmiselt põnev. „Vaadates konkreetsemalt näiteks reklaamituru arenguid võib öelda, et ettevõtjate järjest suurem vajadus efektiivsemalt suunata reklaami, esitab uusi väljakutseid meediaettevõtetele oma strateegiate kujundamisel - kuidas uutele vajadustele vastavaid ärimudeleid luua ning eelkõige kuidas nendelt investeeringutelt positiivset rahavoogu genereerida. Üldistatult võiks öelda, et praegu on suurte võimaluste aeg ning võidab see, kes oskab tabada muutuvat nõudlust paremini ja kiiremini ning suudab samas olla kuluefektiivne.“

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele