• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 10.11.09, 17:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kommentaar: Google hüppab tulevikuärisse

Google on otsingumaailma kuningas. Aga ta ei istu oma kuldse krooniga mõnusalt troonil, vaid kasvatab oma kuningriiki kindla järjepidevusega.
Internetigigandi juht Eric Schmidt ütles hiljuti, et plaanib teha umbes ühe ülevõtmise kuus, mis valdavalt oleksid väiksemahulised, ning suurema ostu iga aasta või kahe tagant. Nüüd on teoksil see tõsisemat sorti ülevõtmine, mis on ettevõtte üks suurimaid varasemate YouTube ja DoubleClick kõrval.
Esmaspäeva õhtul teatas Google, et võtab üle üle suurima mobiiltelefonidele suunatud reklaamivõrgustiku AdMob ning maksab tehingu eest aktsiates 750 miljoni dollarit. Koos oma valdkonna kõige edukama ettevõttega saab veebihiid enda hõlma alla ka 140 suurepärast IT-inseneri.
Samm annab Google’ile veel võimsama haarde kõige kiiremini kasvavas reklaamiäri valdkonnas ning ka võimaluse ühendada oma otsingureklaamid AdMob võrgustikuga, et näidata oma reklaame ka mobiili veebilehtedel ning rakendustes, mis mobiiltelefonidel töötavad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Google on ka ise üritanud sellist kanalit arendada, aga suhteliselt ebaõnnestunult, nagu ta ka ise tunnistab. Tema kahe aasta taguse ürituse suutis kolm aastat tagasi loodud AdMob väga edukalt seljatada paljuski tänu sõltumatusele mobiilioperaatoritest. AdMob’i looja Omar Hamoui on suutnud investoritelt ettevõtmisse meelitada pea 50 miljonit dollarit.
Mobiilireklaam on juba praegu teinud iPhone’i ja sellest kasvanud nutitelefonide “generatsiooni” toel väga tugeva kasvu. Septembris saatis AdMob erinevatele mobiiltelefonidele kokku 10,2 miljardit sõnumit, mis on aastatagusest enam kui kaks korda rohkem. Uuringfirma eMarketer andmetel kasvab mobiilireklaami turg selle ja järgmise aasta jooksul 43 protsenti. Finantsnõustamisfirma Collins Stewarti analüütik Sandeep Aggarwal ootuste kohaselt võib Google mobiilireklaamiga iga-aastaselt teenida 4 miljardit dollarit  juba aastaks 2012 või 2013, sest turundajad sihivad aina enam mobiiliturgu senise veebi asemel.
Google on vist tõesti avastanud järgmise “suure asja” ning valmistub ka seda turgu suhteliselt tugevalt positsioonilt valitsema.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele