• OMX Baltic−0,38%300,16
  • OMX Riga0,01%893,58
  • OMX Tallinn−0,52%2 070,23
  • OMX Vilnius0,37%1 204,1
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,46%8 815,43
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,89
  • OMX Baltic−0,38%300,16
  • OMX Riga0,01%893,58
  • OMX Tallinn−0,52%2 070,23
  • OMX Vilnius0,37%1 204,1
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,46%8 815,43
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,89
  • 09.12.09, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

VW kinnitas Aasias turvavöö

Raskel ajal tuleb ikka kokku hoida. Eriti siis, kui just lähemas tulevikus eriti õitsvat ja kasumlikku tulevikku näha pole. Viimase näitena ostab Saksamaa autotootja Volkswagen pea viiendiku Jaapani konkurendist Suzuki Motorist.
Ostuga läheb Volkswageni kätte 19,9 protsenti Suzuki aktsiatest ning hinnaks on määratud 2,5 miljardit dollarit. Kõik 107,95 miljonit aktsiat liiguvad plaani kohaselt autotootja Saksamaa kontole algava aasta jaanuari lõpuks.
Et mitte saada järjekordseks brändiks Volkswageni niigi pikas nimekirjas, ostab ka Suzuki Saksa autotootja aktsiad poole Volkswageni makstud summa eest ehk 1,13 miljardi dollari eest, millega saab 2,5 protsendi aktsiate omanikuks. Samuti plaanivad autotootjad teineteise peakontorisse üles seada oma esinduse, et asjadel paremini silm peal hoida.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ametlik tihedam koostöö aitab autotootjatel säästa miljardeid dollareid kütuseefektiivsete ning keskkonnasõbralike autode arendamisel ja tootmisel, samuti täiendavad nad teineteise nõrku kohti. Suzuki on maailma suurim mootorrattatootja ning kontrollib umbes poolt terve India autoturust oma Maruti üksuse kaudu. Volkswagenil on jälle tugev positsioon Hiinas ja Euroopas.
"Autotööstus läbib praegu fundamentaalset nihet. Liidud on päevakorras esikohal ja nad on konkurentsi kohapealt hädavajalikud. Globaalne kriis on seda äratundmist kiirendanud," tunnistas Volkswageni juht Martin Winterkorn.
Ka teised autotootjad on sama mõtte peale tulnud. Prantsuse tootja Peugeot ja Jaapani Mitsubishi peavad samuti läbirääkimisi sügavama strateegilise partnerluse nimel, mis võib muu hulgas sisaldada ka aktsiainvesteeringuid. Ning juba juunis omandas Itaalia autotootja Fiat 20protsendilise osaluse Ameerika Chrysleris. Samuti on Volkswagen nüüdseks endale kahmanud ka 49,9protsendilise osaluse oma ajaloolises vennas Porsches.
Volkswageni puhul ei saa muidugi vähetähtsaks pidada asjaolu, et aastaks 2018 sihib ta maailma suurima autotootja tiitlit, mis tähendab praeguse valitseja Toyota Motori troonilt tõukamist. Korralik osalus Suzukis on kindlasti suur samm selle eesmärgini jõudmiseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele