Google ja Apple, kes on seni liikunud ilma, et teineteise teed ristuksid, on viimasel ajal hakanud ihaldama samu kiiresti arenevaid väikeettevõtteid, kirjutas The Wall Street Journal.
Otsingumootorifirma Google kaalus tõsiselt, kas võtta üle online-muusikafirma La La Media enne kui Apple võitis ning ostis ettevõtte 85 miljoni dollari eest, rääkisid majanduslehele asjaga kursis olevad allikad.
Apple seevastu ihus hammast mobiiltelefonidele reklaamiteenust pakkuva AdMobi suhtes, aga selle ostis 750 miljoni dollari eest Google.
Kahe titaani samaaegne huvi ühtede ja samade ettevõtete pärast näitab, et mõlemal on kavas minna teineteise ärivaldkondadesse: Apple soovib saada reklaamiraha, Google suundub muusikaärisse, kirjutas majandusleht.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Aastaid tegutsesid ettevõtted erinevatel turgudel ning üksteist ei seganud. Ettevõtetel oli koguni kaks ühist nõukogu liiget, neist üks oli Google’i tegevjuht Eric Schmidt, kes astus Apple’i nõukogust tagasi selle aasta augustis. Tagasiastumise põhjus oli ühest küljest riigipoolne surve (konkurentsiamet), aga ka seesama tegevusvaldkondade üha kasvav kattumine.
Google töötab välja Apple’i toodetega konkureerivaid operatsioonisüsteeme nii arvutitele kui ka mobiiltelefonidele.
Ees on oodata veel ülevõtmisi. Kuna hullem osa majanduskriisist on ilmselt läbi, on tehnoloogiafirmad aktiivsed üles noppima kiiresti arenevaid tehnoloogiafirmasid, kes töötavad välja paljulubavaid tehnoloogiaid.
Eriti aktiivne on selles osas Google, kelle kontol on 22 miljardit dollarit vaba raha. Lisaks AdMobile võttis otsingumootorifirma (õigemini juba tarkvarafirma) novembris reklaamifirma Teracent ja internetitelefonifirma Gizmo5 Technologies. Eelmisel nädalal ostis Google tarkvarafirma AppJet.
Apple’i, mille bilansis on 34 miljardit dollarit vaba raha, uurib iPhone’iga seotud ettevõtteid. Apple’i tegemised äratavad erilist tähelepanu, sest nemad on teinud enda suuruse ettevõtte kohta väga vähe ülevõtmisi