• OMX Baltic0,51%301,61
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,41%1 973,08
  • OMX Vilnius0,62%1 182,21
  • S&P 500−0,64%5 650,38
  • DOW 30−0,24%41 218,83
  • Nasdaq −0,74%17 844,24
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,09
  • OMX Baltic0,51%301,61
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,41%1 973,08
  • OMX Vilnius0,62%1 182,21
  • S&P 500−0,64%5 650,38
  • DOW 30−0,24%41 218,83
  • Nasdaq −0,74%17 844,24
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,09
  • 25.04.10, 17:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aktivistid kogusid kokku 37 konteineritäit kilekotte

19.-25. aprillil toimunud üle-eestilisel kilekotivahetuskampaania käigus koguti Tallinnas, Tartus ja Pärnus kokku 37 konteineritäit kilekotte, kaasati 3100 osalejat ning jagati 6200 tekstiilkotti.
"Ühte konteinerisse mahub hinnanguliselt 300-400 kilekotti, seega kogusime kokku umbes 13 000 kilekotti. Kui arvestada juurde kilekotid, mis jäävad tänu jagatud tekstiilkottidele kasutusele võtmata, siis täitsimegi eesmärgi, mis oli 2 miljonit kilekotti ringlusest vähemaks saada," rääkis kampaania peakorraldaja GreenStep OÜ esindaja Anu Vunk.
Kokkukogutud kilekotid suunab Tootjavastutusorganisatsioon taaskäitlusse. Kõikides linnades oli huvi kampaania vastu ühtviisi kõrge, väga paljudel inimestel oli kaasa võetud suur kogus kilekotte, et need suunata taaskäitlusesse.
Igale osalejale anti kaks tekstiilkotti, millest üks tuli edasi anda. Seeläbi kaasati kampaaniasse 3100 interaktiivset tekstiilkottide ja mõtteviisi levitajat. Igal osalejal tuli allkirjastada lubadusblankett, millel on sõnum: "Luban, et annan teise tekstiilkoti edasi inimesele, kellest hoolin ja kes hoolib loodusest."
Sellise meetodi eesmärk oli osalejaid panna hetkeks peatuma ning mõtlema probleemide üle, mida kilekotid põhjustavad. Paljud osalejad ütlesid ka, kellele kott edasi antakse: tütar, poeg, ämm, elukaaslane, naaber – tagasiside põhjal võib väita, et meetod töötas ning inimesed tõepoolest olid valmis kilekottide kasutamisest loobuma ja mõtteviisi omalt poolt lähedaste hulgas levitama.
Kampaania üks peamisi eesmärke oli suunata tähelepanu kilekotiga seonduvatele probleemidele ning kutsuda üles inimesi kasutama loodussõbralikke kandekotte.
Vabas looduses tapavad kilekotid igal aastal miljon merelooma ja –lindu ning 200 000 imetajat. Kuigi kaubanduskeskustes on juba kilekoti kõrvale tekkinud märgatavalt alternatiive, on siiski loodussõbralike kottide kasutamine veel pigem algusjärgus.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele