• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 17.05.10, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kallinev kütus võib röövida sõidurõõmu

Kõige tõenäolisem on, et sellel suvel tõuseb kütuse hind üsna südilt, ütles Kauppalehtile Neste Oili Soome äriteeninduse juhataja Arvo Ruotsalainen.
"Kütuseliitri hind kallineb siis julgelt üle 1,5 krooni, kui euro jääb püsima kursile alla 1,30 USA dollarit, samas aga usk maailma majandusse kasvab," selgitas Ruotsalainen.
Usk maailmamajanduse paranemisse kergitab toornafta hinda või hoiab vähemalt senisel tasemel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teine, küll ebatõenäolisem variant on, et kui euroala majandushädad kiirguvad mujalegi maailma, siis euro kurss jääb madalaks ja nafta hind vajub ka alla. Siis kütuse hoopis odavneks.
Mootorikütuse hinnad on kerkinud terve kevade. Soomes saavutas 95-oktaanarvuga bensiiniliiter jaemüügis märtsi alguses keskmiselt 21,80 krooni taseme, edasi on hind püsinud sellest piirist nõks kõrgemal. Diislikütuse liitri hind aga keris sellel kevadel keskmiselt 18,70 krooni piirimaile.
ASi Eesti Statoili peadirektor Helle Kirs-Toiger kütuse hinna langemist tõenäoliseks ei pea, pigem läheb vastupidi.
Mis ootab ees Eesti autojuhti, selle kohta ei osanud Kirs-Toiger midagi kindlat öelda, küll aga tundus talle kütuse hinna langemine ebareaalne.
"Mootorikütuste hinna alanemist oleks põhjust loota olukorras, kus mootorikütuste hinnad (sh peamine tooraine nafta) maailmaturul odavneks, dollari kurss euro suhtes nõrgeneks ja valitsus alandaks mootorikütuse aktsiisi, käibemaksu vms. Paraku ei ole ükski neist stsenaariumidest tõenäoline," ütles Kirs-Toiger ja lisas, et mootorikütuste sisseostuhinnad on olnud pidevas tõusus alates 2009. aasta algusest.
ASi Alexela Oil tegevjuht Ain Kuusik seevastu arvas, et kütuse hind võib ka langeda.
"Jah, dollar on tugevnenud, samas näitab toornafta hind langustrendi," märkis Kuusik. "Nii tõusu kui ka langust reguleerivad dollari kurss, toornafta hind, konkurents turul ja palju muud, loodan, et aktsiisi siiski rohkem ei tõsteta."

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele