TNS Emori teatel on meediareklaamituru langus sisuliselt peatunud. Kaks aastat langenud turul on esimesena kasvutrendi alustamas internetireklaam. Turu kogukäive oli esimesel poolaastal üle 500 miljoni krooni.
Seejuures oli teises kvartalis käive ligi 294 miljonit krooni, mis eelmise aasta sama ajaga võrreldes 8% vähem.
Emori teatel on reklaamituru langus tervikuna sisuliselt peatunud, sest eelmise aasta võrreldavates käivetes sisaldub ka Euroopa Parlamendi ning kohaliku omavalitsuse volikogu valimiste reklaam, mille mahud on tänavu praktiliselt täielikult kompenseeritud n-ö tavapärase kommertsreklaamiga.
Peatuva langusega turul jätkub siiski printmeedia käivete kukkumine – võrreldes eelmise aasta teise kvartaliga on kõige suurema kukkumise läbi teinud ajakirjad (-23%) ja ajalehed (-17%). Mõnevõrra väiksem langus on olnud välimeedias (-11%) ja raadios (-7%). Teleturg on jõudnud praktiliselt eelmise aasta sama ajaga samale tasemele (-1%) ning viimased kaks aastat langenud meediareklaamiturul on esimesena kasvutrendi alustamas internetireklaam (13%).
Artikkel jätkub pärast reklaami
Meediaturul jätkub ka meediatüüpide osakaalude ümberjaotus – trükimeedia osakaal on võrreldes kahe aasta taguse ajaga langenud 47%-lt 36%-le, telereklaami osakaal on aga tõusnud toonaselt 27%-lt 32%-le, minnes meediatüübi osakaalude võrdluses esmakordselt suveräänsele liidripositsioonile.
Esimese poolaasta suurimad reklaamijad olid sarnaselt mullusega EMT ja Tele2. Kui aasta tagasi oli tavapärane esireklaamija Procter&Gamble viies, siis tänavu on nende positsioon taastumas. Esiviisiku lõpetasid sel aastal jaekaubanduskett Rimi Baltic ja SMS-laenude pakkuja Placet Group.
Enimreklaamitud tootevaldkondade eesotsas on jätkuvalt kindlalt mobiilside ja jaekaubandus. Võrreldes eelmise aasta sama ajaga on tootevaldkondade esikümnesse tõusnud ehitusmaterjalid, mille taga on nii kevadine Bauhausi turuletuleku kampaania kui teiste ehituspoodide aktiivne reklaamitegevus.
Ülevaade põhineb igapäevasel TNS Emori Adex reklaamikulutuste monitooringul, mille trükimeediat ja televisiooni puudutavad andmed fikseeritakse ja kodeeritakse erialaspetsialistide poolt. Kokku kaardistatakse 44 ajalehte, 48 ajakirja ja 12 telekanalit. Muid meediaid kirjeldavad andmed pärinevad meediaomanikelt saadud ilmunud reklaami täpsusega "deklaratsioonide" põhjal. Kogu andmestik kogutakse hinnakirjahindadele tuginevalt, antud tulemuste analüüsi puhul on meediatüüpide lõikes arvutatud eeldatavad tegelikud hinnad, et anda täpsem hinnang turu suurusele ja trendidele.
TNS Emor on igapäevaselt kaardistanud Eesti meediareklaamiturgu aastast 1994.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!