Tallinna Ülikooli psühholoogi Aleksander Pulveri sõnul pole äris kategooriat "alatu" või "ebaaus".
"Sestap on hinnatõus tavalises äritegevuses võimaluste olemasolul, näiteks konkurentsi puudumine ja korruptiivsus, loomulik protsess," ütles ta.
Pulveri hinnangul viib selline lubatu ja tegelik erinevus paratamatult nii usalduse vähenemisele ärimaailma vastu kui ka muutustele tarbijakäitumises.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Tulemuseks on, et tekkinud olukorras võimendatakse neid käitumistendentse, mis on igal tarbijal individuaalsed. Kes püüab rohkem säästlikumalt läbi ajada. Kes püüab võimalikult suuri varusid soetada. Kes püüab raha maksimaalselt kulutada ja kes otsib mittelegaalseid raha liigutamise viise," kirjeldas Pulver.
Teiste sõnadega – väheneb tarbijakäitumise ennustamise võimalus ja suureneb irratsionaalsetel otsustel tegutsemise ulatus, mis omakorda tähendab, et inimesed ei ole enam allutatud vajalikul määral reklaamile, majandusstrateegilistele otsustele ja/või ekspertide nõuannetele.
Autor: Kadri Paas, Silvia Kruusmaa
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!