Hüppelist taastumist nagu tööstussektoris sisekaubandus ei näe, tõdes majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Olukord sisekaubanduses on hakanud viimastel kuudel stabiliseeruma. Suurt taastumist nagu tööstussektoris ei ole toimunud, kuid muutunud majanduskeskkonda arvestades võis seda oodata.
Samas on sektori majandusnäitajad hakanud paranema. Kaubanduslik marginaal jõudis teises kvartalis juba 24%le, mis on võrdne 2008. aasta keskmisega ja vaid protsendipunkti võrra madalam 2007. aasta keskmisest.
Vähenema on hakanud kaubavarude müügi aeg, mis ulatus teises kvartalis 41 päevani, jäädes oluliselt alla 2009. aasta keskmisele. Tagasihoidlikuma müügi tõttu on ettevõtted varude hulka kahandanud ning efektiivsem varude juhtimine peaks mõne aja pärast hakkama avaldama positiivset mõju ka sektori ettevõtete majandus näitajatele.
Augustis vähenes jaemüük püsivhindades statistikaameti andmetel 1%, ulatudes 4,8 miljardi kroonini. Eelmise kuuga võrreldes kahanes müük 3%. Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli 6 miljardit krooni, suurenedes aastaga 6,2%.
August oli jaekaubandusettevõtetele mõnevõrra loium kuu kui juuli. Kahanesid nii müügimahud püsivhindades kui ka ettevõtete müügitulu. Samas on kahanenud baasist tulenevalt erinevate segmentide langusprotsendid aastases võrdluses oluliselt vähenenud. Majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide jaemüük kahanes aastaga 8% (aasta esimese 7 kuu keskmine vähenemine oli 23%). Seejuures kasvas segmendi ettevõtete müügitulu esimest korda peale 2008. aasta veebruari (kasv 7,3%). Olukord on paranenud tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete jaemüügis, kus mahud suurenesid aastaga 7%.
Keskmisest paremini on jätkuvalt läinud farmaatsia- ja meditsiinikaupade, kosmeetika ja tualetitarvete jaemüük, kus aastane kasv kiirenes augustis 9%ni. Seejuures jäi ettevõtete müügitulu kasv mahtude kasvule alla, suurenedes aastaga vaid 6,3%.
Teistest edukamaks osutus august sõidukikaubandusettevõtetele. Aastaga kasvasid müügimahud 35% ning ettevõtete müügitulu 28%. Kasv tugines peamiselt sõidukite ja nende osade müügile, remondile kulutasid inimesed endiselt vähem kui eelmisel aastal ning mahud vähenesid selles segmendis viiendiku võrra. Samuti on aastaga kahanenud mootorikütuse jaemüük.
Aastatagusest kõrgemad hinnad on küll kasvatanud mootorikütuse müügiga tegelevate ettevõtete müügitulu enam kui kümnendiku võrra, kuid püsivhindades on mahud kahanenud 5%.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!