• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 15.11.10, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

MANist võib saada Scania tütarfirma

Seni on Volkswageni kontsern MANis osaline 30 protsendiga ja omab 46 protsenti Scania osakutest. Ajakirja Spiegel käsutuses oleva info kohaselt plaanib VW aga suurendada Scanias osalust 80 protsendini ja kanda sellega rootslastele üle ka oma osaluse MANis. Scania peab tegema MANi aktsionäridele ülevõtmispakkumise ning saama enamusaktsionäriks.
"Volkswageni eesmärk on kontrollida oma veoautode osa, kasutada sünergiat ja vahendeid hulgal, mis on selles tööstuses väga olulised," ütles Commerzbank AG analüütik Daniel Schwarz Bloombergile. "See on stsenaarium, mis on Volkswageni seisukohalt kõige mõttekam."
MANi teates on kirjas, et "läbirääkimised on varases faasis, tulemus on veel lahtine ja otsuseid ei ole veel tehtud". Ühtlasi nimetab MAN Scaniaga ühinemist spekulatsiooniks. MAN üritas Scaniat üle võtta 2006. aasta septembris ning oli sunnitud oma 10,3 miljardi euro suuruse pakkumise 2007. aasta jaanuaris Volkswageni ja Investor AB survel tagasi võtta. Investor müüs oma Scania osaluse VW-le 2008. aastal. Scania ja MANi kombineeritud osalus Euroopa raskeveokite ja bussiturul on Euroopa Autotootjate Assotsiatsiooni andmetel 29 protsenti, Daimleril 21 ja Volvol koos Renault' veoautode osaga 23 protsenti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Maailma mastaabis tähendaks MANi ja Scania liit 5,9protsendilist turuosa.
Teade tõstis MANi aktsiad viimase kahe kuu kõrgeimale tasemele. Scania ja MANi ühendamine tähendaks ettevõtte loomist, mis ületaks nii Volvot kui ka Daimlerit veoautode ja busside tootjana.
Volvo ennustuse kohaselt kasvab raskeveokite turg Euroopas sel aastal 10 protsenti ning 20-30 protsenti Põhja-Ameerikas. "See, et Scania ja MAN tihendavad koostööd, on loogiline, arvestades et Volkswagen omab mõlemaid ettevõtteid," ütles Danske Markets Equitiese analüütik Carl Holmquist Bloombergile. "Küsimus on nüüd, mis juhtub konkreetselt nende kolme firma omanikega?"
MANi aktsia tõusis eile uudise peale Frankfurdi börsil 7,3%, tasemeni 88,50 eurot, olles sellega eile Stoxx Europe 600 indeksisse kuuluvatest ettevõtetest parim.
Scania aktsia on vajunud uudise peale 0,5% ja Volkswageni aktsia 0,9%.
Autor: Katri Soe-Surén

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele