Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    MANist võib saada Scania tütarfirma

    Seni on Volkswageni kontsern MANis osaline 30 protsendiga ja omab 46 protsenti Scania osakutest. Ajakirja Spiegel käsutuses oleva info kohaselt plaanib VW aga suurendada Scanias osalust 80 protsendini ja kanda sellega rootslastele üle ka oma osaluse MANis. Scania peab tegema MANi aktsionäridele ülevõtmispakkumise ning saama enamusaktsionäriks.
    "Volkswageni eesmärk on kontrollida oma veoautode osa, kasutada sünergiat ja vahendeid hulgal, mis on selles tööstuses väga olulised," ütles Commerzbank AG analüütik Daniel Schwarz Bloombergile. "See on stsenaarium, mis on Volkswageni seisukohalt kõige mõttekam."
    MANi teates on kirjas, et "läbirääkimised on varases faasis, tulemus on veel lahtine ja otsuseid ei ole veel tehtud". Ühtlasi nimetab MAN Scaniaga ühinemist spekulatsiooniks. MAN üritas Scaniat üle võtta 2006. aasta septembris ning oli sunnitud oma 10,3 miljardi euro suuruse pakkumise 2007. aasta jaanuaris Volkswageni ja Investor AB survel tagasi võtta. Investor müüs oma Scania osaluse VW-le 2008. aastal. Scania ja MANi kombineeritud osalus Euroopa raskeveokite ja bussiturul on Euroopa Autotootjate Assotsiatsiooni andmetel 29 protsenti, Daimleril 21 ja Volvol koos Renault' veoautode osaga 23 protsenti.
    Maailma mastaabis tähendaks MANi ja Scania liit 5,9protsendilist turuosa.
    Teade tõstis MANi aktsiad viimase kahe kuu kõrgeimale tasemele. Scania ja MANi ühendamine tähendaks ettevõtte loomist, mis ületaks nii Volvot kui ka Daimlerit veoautode ja busside tootjana.
    Volvo ennustuse kohaselt kasvab raskeveokite turg Euroopas sel aastal 10 protsenti ning 20-30 protsenti Põhja-Ameerikas. "See, et Scania ja MAN tihendavad koostööd, on loogiline, arvestades et Volkswagen omab mõlemaid ettevõtteid," ütles Danske Markets Equitiese analüütik Carl Holmquist Bloombergile. "Küsimus on nüüd, mis juhtub konkreetselt nende kolme firma omanikega?"
    MANi aktsia tõusis eile uudise peale Frankfurdi börsil 7,3%, tasemeni 88,50 eurot, olles sellega eile Stoxx Europe 600 indeksisse kuuluvatest ettevõtetest parim.
    Scania aktsia on vajunud uudise peale 0,5% ja Volkswageni aktsia 0,9%.
    Autor: Katri Soe-Surén
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.