Nutitelefonide ja tahvelarvutite üha kasvav populaarsus käsikäes Microsofti majandustulemustega tekitab küsimuse, kas Microsoft on väljasurev dinosaurus, kes ei suuda uue ajastu ja tingimustega kohaneda. Murekohti, mis sellist käiku justkui ennustaks, on esmapilgul palju, ent samas ei tasu ära unustada neid meeletuid ressursse, mis Microsofti käsutuses on ja mis peaksid Microsofti mandumist takistama.
Esmalt miinused. Firma on tugevalt maha jäänud innovaatiliste tehnoloogiate rakendamisel. Hea näide on koostöös Sharpiga toodetud nutitelefonid Kin, mis on peaaegu kõigile suurkonkurentidele müügis alla jäänud. Samuti pole Microsoft suutnud turule tuua tõsiseltvõetavat tahvelarvutit, mis suudaks konkureerida Apple'i või Samsungi omadega. Microsofti peamine turg on personaalarvutid, kuid praegu prognoositakse nutitelefonide ja tahvelarvutite turu märksa kiiremat kasvu. Lisaks pole Microsoft enam läinud aasta maist saadik maailma suurim tehnoloogiafirma, selle koha on ta loovutanud Apple'ile.
Veel on võimalus. Üksikuid häid saavutusi Windows 7, Xboxi või Office'i näol on neil õnneks ette näidata. Samuti kuulub personaalarvutite turust endiselt umbes 90% Microsoftile ja Windows 7 müüginumbrid on olnud üllatavalt head. Lisaks on Microsoft endiselt hiiglaslik firma, kel on vabu rahalisi vahendeid ca 45 miljardit dollarit. Vana hea valemi "raha paneb rattad käima" alusel on Microsoftil võimalus kulutada tootearenduse le ning värvata endale ajusid.
Samas suureneb iga müüdud iPadi ja iPhone'iga tõenäosus, et Macintoshi operatsioonisüsteemi kasutajate ring laieneb, ja see on juba suur oht Microsofti eksistentsile, mistõttu ei tasu nutitelefone ega tahvelarvuteid alahinnata. Tulemuste parandamiseks peab Microsoft lahti saama kurja suurfirma mainest, sest kuigi Apple on mitmes segmendis vaieldamatu turuliider ja maailma kalleim tehnoloogiafirma, nähakse Microsofti endiselt suure ja kurjana, Apple'i aga värske uustulnukana.
Seotud lood
Ameerika tänupühajärgne ostupüha Black Friday ehk must reede on Euroopas ja Eestis aina tugevamini kanda kinnitamas. Kui vaid kümmekond aastat tagasi olid musta reede pakkumised harva esinev nähtus, siis käesoleval kümnendil kasutab pea iga vähegi tuntud e-pood üle maailma levinud ostupüha ära ning pakub võimalust teha oste tavapärasest suuremate allahindlustega.
Hetkel kuum
Euribor langeb järgmise aasta lõpuks 2%-le
Tagasi Äripäeva esilehele