• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • 01.02.11, 10:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pooled inimesed pidasid ausa hinnastamise kampaaniat kasutuks

Eesti Panga tellitud uuringufirma TNS Emor küsitluse kohaselt jõudis riiklik euroteavitus ühtlaselt hästi kõikidesse sihtrühmadesse. Küsitletud pidasid teavitusmaterjale pigem vajalikuks, mõnevõrra pessimistlikum oli suhtumine ausa hinnastamise kampaania suhtes.
TNS Emori viimase, jaanuari keskel läbiviidud uuringu kohaselt oli euroteavituse materjale tähele pannud 97 protsenti küsitletutest. Kõigis rahvuse, vanuse, sissetuleku või elukoha alusel moodustatud sihtgruppides oli euroteavituse märkamise protsent 95 või enam.
TNS Emor märkis oma uuringu ülevaates, et tavapäraselt ei jõua erinevad teavituskampaaniad Eestis võrdselt hästi eestlasteni ja mitte-eestlasteni. Riikliku euroteavituse kampaanias olid muukeelsed inimesed mõnevõrra vähem märganud ausa hinnastamise kampaaniat, ülejäänu osas oli märkamise tase ühtlaselt kõrge. Samuti oli TNS Emori hinnangul tähelepanuväärne linnas ja maal elavate inimeste võrdne teadlikkus.
Vastavat infomaterjali näinud inimestest hindasid kasulikuks:

Artikkel jätkub pärast reklaami

·         trükiseid euro sularaha kohta 71 protsenti;
·         plakateid euro sularaha kohta 63 protsenti;
·         pangakaardi suurust kallutatavat kursikaarti 65 protsenti;
·         kassapidajatele mõeldud buklette võltseurode kohta 78 protsenti;
·         nägemispuuetega inimestele mõeldud „kõnelevaid kaarte“ 58 protsenti;
·         ausa hinnastamise kampaania plakateid 47 protsenti;
·         ausa hinnastamise kampaania reklaame 48 protsenti.
Eurole ülemineku teavituskampaania märkamise uuringud tehti igakuiselt alates mullu oktoobrist ja lõpetades tänavu jaanuariga. Uuring viidi läbi regulaarsete Omnibuss-tüüpi intervjuudena telefoni teel. Valim oli esinduslik Eesti 15-74 aastaste inimeste suhtes. Küsitluses osales iga kord 500 inimest, mille tulemusel võib mõõteveaks olla kuni 4,4 protsenti.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele