• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Analüütikud: kriis ei mõjuta logistikasektorit

    Segadus finantsturgudel võib olla märk sellest, et maailmamajandus on jälle suure majanduslanguse äärel. Vaatamata negatiivsete toonidele ei ole kõik nii halb, kui tundub.
    Transport Intelligence'i analüütikud tõid välja kümme põhjust, miks tuleks säilitada rahu ning jätkata samas tempos.
    1. Maailmamajandus ei ole üldse nii kehvas seisus, nagu see meediast välja paistab. Tegemist on rohkem eelarvepoliitilise kriisiga, mitte majandusliku kriisiga. Arenenud riikide majanduskasv oli küll nõrk, kuid siiski positiivne aasta esimeses pooles ning kasv jätkub tugevalt arenevatel turgudel. Ka organisatsioonid, nagu näiteks IMF (International Monetary Fond), usuvad, et majanduskasvu aeglustumine on ajutine.
    2. Suuremate transpordi- ja logistikafirmade aktsiahindade langus ei ole seotud ettevõtete majandustulemustega. Näiteks Kühne+Nagel, UPS ja DHL on näidanud marginaalide paranemist võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. See tähendab, et logistikatööstus on tõusuteel ning väga hea tervise juures.
    3. Aeglustunud on küll lennutranspordi ja ka meretranspordi mahtude kasv, kuid mahud ei vähene. IATA (The Air Transport Association) andmetel kasvas selle aasta esimesel poolel lastilendude maht 1,2 protsenti. Mingil perioodil olid ka merevedude mahud Aasiast Euroopasse kasvutempos 5protsendilises kasutempos.
    4. Jaapani tsunami mõju kaubavahetusele oli korrapäratu. Tsunami oli üks peamisi ootamatuimaid tagasilööke maailmamajandusele. Nii auto- kui ka osa kõrgtehnoloogiliste seadmete tööstuste tarneid oli halvatud ning rahvusvahelises mastaabis mahud langesid, mis mõjutas kogu maailmas autotootmist. Kuid aasta teises pooles tarneahelad normaliseeruvad, tõukab see logistikasektorit taas ülesvoolu.
    5. Elektroonikatööstuste tootmismahud on lennutranspordi mahtude kasvu hoidnud kõrgel. Tööstuste mahtude kasv oli esimesel poolaastal 3,7%. See näitab, et nõudlus selles sektoris on endiselt suur ning sellel on otsene kasulik mõju logistikasektorile.
    6. Stabiilne/langev toornafta hind. Spekulatsioonid maailma majanduse tugevuse üle on tõuganud nafta hinna alla. Kui barrelihind jätkab pigem langustrendi, siis on sellel kasulik mõju kogu maailmamajandusele, sest see vähendab nii inflatsiooni kui ka aitab kaasa paljude transpordifirmade marginaalide paranemisele.
    7. Madalad intressimäärad. See mitte ainult ei stimuleeri laenuturgu ja majanduskasvu, vaid annab paljudele transpordi-logistikafirmadele põhjust uuteks investeeringuteks.
    8. Ookeani laevaliinide tasud on stabiliseerunud. Paistab, et laevaliinide mahud on olnud piisavalt suured, et isegi kõrghooajal pole olnud põhjust hindu tõsta.
    9. Ettevõtete ühinemiste ja ülevõtmiste aktiivsus on paranenud. Finantsturgude kriis on kaasa toonud rohkem ettevõtete ülevõtmisi ja ühinemisi.
    10. Ekspedeerijate kasumimarginaalid on kasvutrendis. Langenud lennu- ja meretranspordi hinnad on aidanud kasvatada ekspedeerijate brutomarginaale. Marginaalid näivad püsivat kõrgel ega lange ilmselt ka kaubaveovõimsuste kasvades.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Toidutööstuse juht: uus reaalsus on oluliselt kallim
Väga tõenäoliselt mõjutab alanud toormete hinnaralli toiduhindu nii sügisel kui ka 2023. aastal, kirjutab toidutööstusettevõtte Orkla Eesti juhatuse esimees Kaido Kaare vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Väga tõenäoliselt mõjutab alanud toormete hinnaralli toiduhindu nii sügisel kui ka 2023. aastal, kirjutab toidutööstusettevõtte Orkla Eesti juhatuse esimees Kaido Kaare vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Homsest saab kaubelda Punktide aktsiatega
Punktid Technologies vastab Nasdaq Tallinna teatel kõigile börsil noteerimise tingimustele ning kauplemine võib First Northi alternatiivturul alata neljapäeval.
Punktid Technologies vastab Nasdaq Tallinna teatel kõigile börsil noteerimise tingimustele ning kauplemine võib First Northi alternatiivturul alata neljapäeval.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Netflix koondas tulude langemise tõttu 150 inimest
Netflix koondas töötajad vaid kuu aega pärast seda, kui teatas, et kaotas esimest korda viimase kümnendi jooksul tellijaid.
Netflix koondas töötajad vaid kuu aega pärast seda, kui teatas, et kaotas esimest korda viimase kümnendi jooksul tellijaid.
Soome suur automüüja läks rootslastele
Soome autokaubanduses toimuvad suured muutused, sest üks selle peamisi tegijaid Laakkoneni autokontsern müüakse kogu tegevusega Rootsi, kirjutab Kauppalehti.
Soome autokaubanduses toimuvad suured muutused, sest üks selle peamisi tegijaid Laakkoneni autokontsern müüakse kogu tegevusega Rootsi, kirjutab Kauppalehti.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.