• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 29.09.11, 17:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mitmes riigis arendatakse mõtte jõul juhitavat autot

Jaapani autotootja Nissan ja Šveitsi Lausanne'i föderaalse polütehnikumi uurijad on alustanud koostööd mõttejõul juhitava sõiduki projekti kallal. Sama uuritakse ka Saksamaal.
Lahenduse tähtsaimaks elemendiks on süsteem, mis analüüsib ja jälgib aju erinevate piirkondade aktiivust, vahendab auto24.ee portaali motor.ru.
Lisaks ajust saadavale infole jälgib süsteem veel ka juhi silmade liikumist ning olukorda ümber sõiduvahendi. Saadud info põhjal otsustab auto, millise manöövri peaks tegema.
Seejuures ei tähenda tegutsemine mitte ainult rooli pööramist, vaid see puudutab ka pidurdamist, kiiruse vähendamist või suurendamist ning erinevate abiseadmete kasutamist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hetkel pole teada, millal roolita autod võiksid Nissani mudelivalikusse ilmuda.
Tänane ajakiri Imeline Teadus/Tarkade Klubi kirjutas, et kas Saksamaa Berliini Vaba Ülikooli inseneridel on õnnestunud autot juhtida mõtte jõul. Teadlane istus autos ilma käsi roolil hoidmata ja pani selle nt vasakule pöörama vaid käsklusele "vasakule" mõeldes. Mõne teise mõttekäsklusega nagu "paremale", "kiirenda" ja "pidurda" sõitsid teadlased autoga harjutusrajal ringi.
Selleks otstarbeks kasutasid nad autot, mille juhtimissüsteemi ning gaasi- ja piduripedaali sai juhtida arvutiga ning autojuhil oli peas sensoritega mütsisarnane peakate, mis mõõtis tema aju aktiivsust.
Sensorid olid ühendatud arvutiga. Ja pärast seda, kui arvutit oli enne testisõitu õpetatud ära tundma, millised autojuhi ajust tulevad lainemustrid tähendasid näiteks "vasakule" või "pidurda", võis juht autot mõtte jõul juhtida.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele