• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juhita autokolonni esimesed katsetused edukalt läbitud

    "Ilma juhita" automaatselt liikuvad autokolonnid on muutumas reaalsuseks. Seda arendav organisatsioon SARTRE koos Volvoga on läbi viidud esimesed edukad katsetused kuni kolme kolonnis liikuva autoga, kirjutab whatcar.ee.

    Õige pea on sõnajärg Euroopa seadusandjatel, kes peaksid otsustama, kas lubada selline süsteem seeriatootmisse või mitte.
    Tehnoloogia idee on lihtne: autod on lisaks juba senituntud adaptiivsele tempomaadile ning rajajälgimissüsteemile varustatud veel sensoritega, mis suudavad n-ö jälitada eessõitvat autot distantsiga umbes kuus meetrit ja kiirusel kuni 90 km/h.
    See tähendab, et pikkadel maanteesõitudel võtab sellise süsteemiga varustatud auto juht end sappa mõnele veokile või bussile, lülitab süsteemi tööle ning võib ise hakata rahulikult tegelema hoopis millegi muuga. Lugeda lehte, raamatut, juua kohvi, teha tööd või mida iganes.
    Sellele autole omakorda võib sappa võtta järgmine sama süsteemiga auto, tollele järgmine jne. Kokku on süsteemi arendajad lubanud sügiseks tagada turvalise kulgemise kuni neljast autost koosnevale autokolonnile, tuleviku eesmärgiks on kasvatada autorong kuni kaheksa auto pikkuseks. Iga kolonnis liikuv auto võib sealt iga hetk lahkuda, kui selleks peaks tekkima vajadus.
    Süsteemil on mitu väga olulist plussi. Esiteks muidugi kolonnis sõitva auto juhi aeg, mida saab märksa ratsionaalsemat kasutada, närvikulu jms. Teiseks juhib kolonni professionaalne autojuht, kes on suuteline paremini ennetama mis tahes ohtu. Ehk kui muidu liiguks maanteel neli-viis potentsiaalset ohuallikat, siis selle süsteemi korral vaid üks.
    Kolmandaks liiguvad autod piisavalt lähestikku, seega on tegemist ühtse aerodünaamilise tervikuga. Kolonnis suure veoki taga liikuvatel sõiduautodel on oluliselt madalam tuuletakistus ning arvestuslik kütusekokkuhoid seetõttu ca 20%. Sellega kahaneb viiendiku võrra ka õhku paiskuva CO2 hulk.
    Seega peaksid olema kõik õnnelikud, kuid eks lahendamist ja töökindluse tagamist vajavaid nüanssse on siin tõenäoliselt mitmeid. Keerulisemaid näiteks see, et kui eessõistva auto juht otsustab järsku kolonnist lahkuda, siis tema taga sõitev auto, mille juht on parasjagu süvenenud Angry Birdsi mängu oma mobiiltelefonis, ei hakkaks teda jälitama, vaid jääks ikka kolonni edasi.
    Kuid tundub, et see mure on lahendatud ning igatahes Tallinna ja Tartu vahel sõitvatel autojuhtidel oleks selline süsteem küll tõeline taevakingitus.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Portaalides käib kinnisvara soodusmüük. "Agressiivne hinnatõus on möödas." Müüjate turust on saamas ostjate turg.
Kinnisvaraportaalides on korterid saanud külge soodsamad hinnasildid ja müüki paisatakse järjest rohkem kinnisvara, kuid eksperdid suhtuvad sellesse stoilise rahuga.
Kinnisvaraportaalides on korterid saanud külge soodsamad hinnasildid ja müüki paisatakse järjest rohkem kinnisvara, kuid eksperdid suhtuvad sellesse stoilise rahuga.
Ärikutse: hakkame end sättima – unistuste saarele
Kui praegu teab Eestit 8 protsenti jaapanlastest, siis pärast Osaka maailmanäitust võiks neid olla viiendik, kirjutab Eesti Tokyo saatkonna äri- ja investeeringute nõunik Oliver Ait.
Kui praegu teab Eestit 8 protsenti jaapanlastest, siis pärast Osaka maailmanäitust võiks neid olla viiendik, kirjutab Eesti Tokyo saatkonna äri- ja investeeringute nõunik Oliver Ait.
Hüvasti Hiina, tere India! Apple kolib uue iPhone tootmist Indiasse
Apple teatas esmaspäeval, et hakkab oma uusimat iPhone 14 tootma Indias. Tehnoloogiagigant kolib tasapisi oma tootmist Hiinast ära.
Apple teatas esmaspäeval, et hakkab oma uusimat iPhone 14 tootma Indias. Tehnoloogiagigant kolib tasapisi oma tootmist Hiinast ära.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Raadiohitid: vihjed kasvusektoritele ja hinnalangusele uusarendustes
Kust võiks investorid leida praegusel ajal kasvu, mis viitab peidetud hinnalangusele uusarenduste turul ja kuidas elada üle langusperiood ehituses – need olid sel nädalal raadiokuulajate põletavamad küsimused, millele saadetest vastust otsiti.
Kust võiks investorid leida praegusel ajal kasvu, mis viitab peidetud hinnalangusele uusarenduste turul ja kuidas elada üle langusperiood ehituses – need olid sel nädalal raadiokuulajate põletavamad küsimused, millele saadetest vastust otsiti.
Azovstali omanik plaanib Euroopasse terasetehast
Uudistest kõigile tuntuks saanud Azostali tehase omanikfirma Metinvest tahab rajada Euroopasse Ukraina rauamaagi töötlemise tehase.
Uudistest kõigile tuntuks saanud Azostali tehase omanikfirma Metinvest tahab rajada Euroopasse Ukraina rauamaagi töötlemise tehase.
Taani: Nord Stream 2 gaasitoru lekib ohtlikult
Taani energiajärelvalve teatel lekib Läänemere põhjas olev gaasitoru Nord Stream 2 ohtlikult; lekke kohas on välja kuulutatud meresõidu keelutsoon.
Taani energiajärelvalve teatel lekib Läänemere põhjas olev gaasitoru Nord Stream 2 ohtlikult; lekke kohas on välja kuulutatud meresõidu keelutsoon.
Raadiohommikus: Kas kallis energia röövib teatrite ja majutusasutuste kliendid?
Samal ajal kui meelelahutus- ja majutusasutused otsivad lahendusi järsult kerkinud energiakulude katteks, ähvardab kiire hinnatõus viia neilt kliendid.
Samal ajal kui meelelahutus- ja majutusasutused otsivad lahendusi järsult kerkinud energiakulude katteks, ähvardab kiire hinnatõus viia neilt kliendid.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.