• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 14.01.12, 13:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tata eMO – maailma odavaim elektriauto

Jaguari ja Land Roveri omandanud hindu Ratan Tata ambitsioonid on kõrged: kui aastaid tagasi kogus ta kuulsust maailma odavaima auto Tata Nanoga, siis nüüd plaanib ta maailma odavaimat elektriautot nimega Tata eMO, kirjutas whatcar.ee.
Tata plaanide kohaselt peaks elektriauto Tata eMO hakkama maksma suurusjärgus 20 000 dollarit ehk 15 700 eurot, mis on senistest elektriautodest pea poole odavam. Autot projekteeritakse Tata Ameerikas asuvas arenduskeskuses Tata Technologies.
Esialgu pole kindel, kas see mudel kunagi tootmisse jõuab, kuid huvi peaks Tatal selle vastu olema suur. Nimelt on USA valitsus otsustanud elektriautode ostjaid toetada kuni 7500 dollariga, mistõttu võib selle auto hind sealsetele ostjatele langeda isegi ligi 10 000 euroni.
Auto on plaanitud neljakohalise ja -ukselisena ning tagumised uksed avanevad sarnaselt Opel Merivaga tahapoole. Kuna tagaistmele ronimiseks on autol suhteliselt vähe ruumi, on kaotatud B-piilar. Seegi pole esmakordne nähtus, samalaadne tuleb ilmselt ka peatselt tootmisküpseks saav Ford B-Max.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eraldi pakiruumi uuel elektriautol pole, pagasi jaoks on mõeldud ruum esiistmete taga, mis tekib tagumiste ismepatjate ülestõstmisel sarnaselt Honda Jazzile. Tata eMo Tehnilisi üksikasju veel ei avalikustata, kuid kuuldavasti hakkab auto arendama kiirust kuni 100 km/h ja sõiduulatus üle laadmiskorraga on kuni 160 km.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele