• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 02.11.12, 13:37

Raasuke: kahtlused olid algusest peale

Estonian Airi nõukogu esimehe Erkki Raasukese sõnul olid kahtlused lennufirma strateegia suhtes algusest saadik.
"Kahtlusi on olnud algusest peale, sellest hetkest peale, kui see kommunikeeriti. Ma ei olnud aktiivne kaasamõtleja, aga ma ka ise arvasin, et küllap see lahendus peaks olema eestipärane, nina maas, mõnede väikeste liinide otsimine," kirjeldas ta.
Raasuke tõdes, et praegu on raske eristada tagantjärgi tarkust ja õiglast kõhklust. Küll aga tuleb tõdeda, et toimuv käis üle jõu.
"Kui vaatame aktiivset reisimist, puhkusereisimise kogemust võrreldes ümbritsevate riikidega, siis meil ümbritsevates riikides on see korduvalt madalam. Ostujõud, harjumused. Baasvajadus siit välja lennata ja tagasi lennata on üsna tilluke," kirjeldas Raasuke. "Selle peale ehitada suurt ja kasvavat ärimudelit ei ole ainult keeruline, vaid kätkeb riske."
Estonian Airi nõukogu esimehe sõnul olid paljud positiivselt ülaltunud, et lennureisijate arv kasvas. See surus kõhklejaid tagasi. "Selgus, et lendajaid saab siia hinna eest, mille eest ei ole võimalik teenust pakkuda," lisas ta.
Raasuke sõnas, et kui tal paluti appi tulla, siis oli selge, et midagi üsna ebamugavat on juhtumas. "Oli juba juhtumas juuli algusest," märkis ta. Raasuke tõdes, et ettevõttes on tehtud otsuseid rabistades, samuti kardeti teha uusi rutakaid otsuseid. "Tahtsime olla kindlad, kindlad ja veelkord kindlad, et ei viskaks välja midagi, mis tuppa jääks," sõnas Raasuke.
Kuid lõpuks oldi kindlad. Veenda ei olnud vaja mitte kedagi.
Raasukese sõnul ei olnud kerge leida uut meest lennufirma etteotsa. "Mitu väljaannet läksid sildistama, kellega või millega on tegemist. Aga iga ettevõte võib sattuda raskustesse, tavaliselt sellele eelneb mingi restruktuureerimine või saneerimistegevbus, mis võib õnnestuda või mitte," sõnas ta.
Raasuke kirjeldas, et lasi kandidaatidel küsida erinevaid küsimusi. Taheti näha paljuski nina maas detailidele keskendumist. Kõik kolm lõppkonkursile jõudnut olid tema sõnul head.
"Praegu ettevõte jätkab. Me oleme lõpusirgel, et keskpikkade arengusuundudega välja tulla ja riigi juurde tagasi minna. Siisaab selgust. Meil on lahendustega variandid täna vähenenud. Nii irisevalt kui see ei kõla, aga nii hirmsalt moodi tahaks, et saaks 15 kuud tagasi, omada selleaegset probleemi selle lahenduse asemel, mis meil praegu käes on. Kõige parem, mis saaks juhtuda, on oma keha tagasi tõmmata, naha trimmi tõmmata ja olla väike, oma nišis toimetav lennufirma. See teoreetiline võimalus olemas. Aga see nõuab väga palju tööd," tõdes Raasuke.

Seotud lood

Uudised
  • 02.11.12, 18:56
Finnair kahtleb lennuteenuse sisseostu idees
"Usun, et lennuturg – mitte ainult Euroopas, vaid kogu maailmas – on keeruline," kommenteeris Finnairi Balti müügijuht Arunas Skuja ideed teenust sisse osta.
  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele