• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Konkurentide toel Eesti edukaimaks

    Kuidas saada Eesti edukaimaks ettevõtteks? Ole uuendusmeelne, paku kvaliteetset ja hinnalt paindlikku teenust ning hoia oma kliente ja pühendunud töötajaid. Nii lihtne see ongi, kui võtta aluseks EMT kreedo. Tänavu 20. sünnipäeva tähistanud TOP 100 ajaloo edukaim ettevõte EMT on teise ja kolmanda koha ees mäekõrguse eduga. Lisaks EMT-le jõudsid esimese veerandsaja edukama sekka ka ettevõtte peamised konkurendid Tele2 ja Elisa.

    Küsimustele vastab EMT juhatuse esimees Valdo Kalm.
    Mis tunne valdas, kui saite teada, et Eesti Mobiiltelefon/EMT on kõigi aegade edukaim firma? Esimene mõte oli, et milline üllatus! Me ei ole ju väga palju edetabelite esikolmikus olnud. Samas, kui sa oled edetabelis viiekümne piirimail, on see suur au ja kindel stabiilsuse märk.
    Ka teised mobiilsidefirmad on TOPide TOPis esikahekümne sees. Miks just selle valdkonna firmad on läbi aastate edukad olnud? Mobiilsidesektor on kasvanud 20 aastat ehk on kogu selle aja olnud kasvufaasis. Kui kasvufaasis olevaid ärivaldkondi efektiivselt majandada, siis tulemus ongi väga hea. Nüüd, viimastel aastatel me näeme, et meie sektoris on toimunud teatud küllastumine ja see ei ole mitte ainult Eestis, vaid igal pool mujal Euroopas.
    Mis on EMT edu võti? Oleme algusest peale positsioneerinud ennast kvaliteetse teenuse pakkujana. See on väga oluline. Me ei ole oma strateegiat järsult muutnud, oleme olnud küllaltki järjepidevad. Samas keerulistel aegadel oleme üles näidanud paindlikkust. Näiteks 2005. aastal, kui oli numbriliikuvus. Samuti julgen öelda, et sisenesime ka masusse küllaltki ettevalmistunult.
    Teie viidatud 2005. aastal räägiti palju säästu- ja kvaliteetoperaatoritest ja see, et EMT reklaamis ennast kvaliteetoperaatorina, ajas konkurentidel harja punaseks. Võib öelda, et 2005. aasta numbriliikuvus läks meil väga hästi just sellepärast, et suutsime säilitada oma positsiooni kvaliteetse teenuse pakkujana ja samas tegime nendele klientidele, kes soovisid hinda osta, Diili. Sõna otseses mõttes ütlesimegi, et kes soovib madalamt hinda ja mitte kõiki teenuseid, selle jaoks on Diil. See osutus väga edukaks.
    Seega Diili võib nimetada säästuoperaatoriks, aga mitte mingil juhul EMTd. EMT pole kunagi olnud säästuoperaator, oleme olnud kvaliteet­operaator. Saame väga hästi aru, mida klient soovib ja Eesti klientidele – nii era- kui äriklientidele – on kvaliteet tähtis.
    2004. aasta kevadel vallandas Radiolinja Eesti (praegune Elisa Mobiilsideteenused) totaalse hinnasõja, kui tõi avapauguna turule kõnekaar­di Zen. Tollast aega iseloomustab seik, kui üks mobiilsidefirma korraldas pressiürituse, et teatada uutest kõnehindadest, ja samal ajal saatis konkurentfirma ajakirjanikele SMSi, et neil on veel madalam hind. Mis pilguga Te hinnasõjale tagantjärele vaatate? See hinnasõda käib vahelduva eduga siiamaani. 2004. aastal hakati valmistuma numbriliikuvuseks ja ütlen ausalt: meie ka valmistusime. Meie sektoris on kogu aeg olnud konkurents väga-väga tihe ja osaliselt võib öelda, et mõnes segmendis oleme jätkuvalt hinnasõjas. Meie sektor on üks väheseid, kus hinnad ju langevad.
    Just nimelt – kui vaadata tarbijahinnaindeksit, siis ainus, mis tänavu kõikidel kuudel on alanenud, on sideteenuse hind. Kui kõik muud hinnad tõusevad, kas teil ei teki siis kiusatust hinda tõsta? Mobiilside hinnalangus ei ole esimest aastat. Lisaks sellele, et meil on kodumaine konkurents väga tihe, on kõigil mobiilioperaatoritel ka väga kõvad regulatsioonid peal, mis vähendab samuti nii käivet kui ka kasumit. Regulatsioonid tulevad Brüsselist ja liikmesriigid peavad neid rakendama. See puudutab nii mobiilioperaatoritevahelisi hindu kui ka lõppkliendile suunatud teatud teenuse hinda. Sellist räiget regulatsiooni on väga vähestes majandusharudes. Samas, kui jätkuvalt tuleb teha suuri investeeringuid ja sisendhinnad tõusevad, peaks hinda korrigeerima või vähemalt vältima hinnasõda.
    Sidehinnad kukuvad mitte ainult Eestis, vaid kogu Euroopas? Just. Kogu sektor on surve all ja juba mitu aastat. Ma ei oska kommenteerida, miks mõni majandusharu saab hinda tõsta ja mõnes on hinnad pidevas languses. Selles suhtes on meie valdkond väljakutseid pakkuv. Seda enam teeb rõõmu, kui me suudame ikkagi stabiilset tulemust näidata.
    Seda enam on ilmselt oluline klientide arv. Tänavu kolmanda kvartali lõpus oli EMT-l kokku 803 000 klienti. Kas tegu on rekordarvuga? Jah. Klientide arv on kasvanud sellepärast, et andmesideteenuseid on juurde tulnud. Siin on kokku loetud aktiivsete SIM-kaartide arv. Selle arvu sees on eraldi lepingud ja ka kõnekaardid. Tuleb tõdeda, et n-ö kasvavat turgu on üha vähem ja seetõttu tegutsevad firmad selle nimel, et üksteiselt kliente pidevalt ära meelitada.
    EMT on esimesena mobiilsideturule toonud mitu olulist uuendust. See tähendab, et ka investeeringud on suunatud eelkõige uuendustesse? Investeerime vaieldamatult rohkem kui konkurendid. Seepärast julgeme ka öelda, et meie teenus on kvaliteetsem. Meie strateegia on olnud kogu aeg olla innovatsiooni ja uuenduse liider ja ausalt öeldes on see meil siiamaani ka õnnestunud. See motiveerib ka töötajaid, et firma on n-ö innovatsiooni eesotsas.
    See meeldib klientidele, sest Eesti klient mitte ainult ei taha kvaliteetset teenust, vaid ta on ka väga uuendusmeelne ja võtab uued asjad kiiresti omaks. Näiteks mobiili-ID aktiivseid kasutajaid on palju, ma isegi ütleks, et mobiili-ID on loonud väga palju eeldusi e-riigi ja m-riigi arenguks.
    Kas EMT jääb turuliidriks ka tulevikus? Tahame jääda turuliidriks. See ei ole sõnakõlks, vaid see on äristrateegiline otsus. See on olnud meie ambitsioon ja meil on õnnestunud hoida kliendibaasi ning tuua uued tehnoloogiad esimesena turule.
    Ühe ettevõtte patrioot
    Valdo Kalm on samas grupis töötanud alates 1986. aastast ja EMT eesotsas alates 2003. aastast. Motivatsiooni tal enda sõnul jätkub. “Minul motivatsiooni on, sest valdkond on dünaamiline. Minu isik siin võib-olla polegi nii tähtis,” rääkis ta. “EMT-l on selles mõttes vedanud, et siin olid kohe alguses stardi juures väga võimekad juhid, kes said aru ettevõtte positsioonist ja olid väga töökad inimesed.”Kalmu sõnul on ettevõtte juhtkond nooruslik ja uuendusmeelne, aga töötajad pühendunud ja eesmärgistatud tegevusele suunatud.
     
    Kes on kes
    Valdo Kalm
    Sündinud: 27.04.1966 TallinnasAbielus, kaks lastHariduselt automaatika ja telemehaanika insenerEesti Telefoni / Eesti Telekomi grupi ettevõtteis alates 1986. aastast, EMT juht 2003. aastastKeeled: eesti, vene, inglise, leedu, soomeHobid: tennis, suusatamine, purilaud, muusika
     
    Konkurendi kommentaar
    Oleme mobiili-firmadest teised, aga pingutame rohkem
    Mindaugas Ubartas, ASi Tele2 Eesti juhatuse esimeesÕnnitleme edetabeli võitjat EMTd, kes naudib esimeseks tulija aupaistet. Näeme samuti üha enam vaeva, et klientide vajadusi rahuldada. Tsiteeriksin ühe autorendifirma tunnuslauset: oleme turul teised, aga pingutame rohkem. Ehk kohtume peagi tabeli eesotsas.Konkurents on hea nii klientidele kui ka konkurentidele – firmad muutuvad efektiivsemaks ja samas kliendid säästavad raha. Meie strateegia on selge ja lihtne. Pakume parimat hinda klientidele ning jätkame uuenduste otsimist, et ehitada üles kõige efektiivsem organisatsioon ning rahuldada klientide, aktsionäride, ühiskonna ning oma töötajate huve. Juurutame uusi tehnoloogiaid ja tooteid, kui turg on selleks valmis. Esitame endale iga päev väljakutseid. Samuti esitame väljakutseid sektorile. Kopeerime edukaid ideid välismaistelt operaatoritelt ning rakendame neid siin tööle. Me ei sunni klienti maksma asjade eest, mida ta ei kasuta.Oleme rõõmsad rolli üle, mida EMT turul kannab – nad õpetavad ja tutvustavad uusi lahendusi, meie püüame neid taskukohaseks muuta.
    Tänasega rahul
    Sami Seppänen, ASi Elisa Eesti juhatuse esimeesElisa tegevused on suunatud tänasesse päeva ja tulevikku ning turusituatsiooniga oleme praegu igati rahul. Konkurentide suhtes on meil hea tava, et nende tegevusele me hinnangut ei anna.
     
    Mis on mis
    EMT – telekomituru pioneer
    Asutatud: 1991Omanik: TeliaSoneraTöötajaid 2011: 473Tulemused 2011: käive 178 mln €, kasum: 42 mln €Edu: korduvalt Äripäeva Telekomifirmade TOPi esikümnes, 2007 võitja. Läbi aegade edukaim TOP 100 ettevõte.Uuendused, mida EMT on esimesena või esimeste seas turule toonud:Esimene NMT-, teine GSM- võrkKõnepostiteenusKõnekaart – SimpelSäästuoperaator – DiilGPRS-teenusMobiilne parkimine3G- ja 4G-mobiilsidevõrgudMobiil-IDMobiil-TV
     
    Metoodika
    Parima firma väljaselgitamiseks kasutasime kõikide aastate TOP 100 50 edukamat – edetabeli võit andis 50 ja 50. koht 1 punkti.565 punktiga võitis EMT. Järgnesid BLRT Grupp 455 ja Vopak E.O.S. 412 punktiga. Tabelis on ettevõtete nimede suurus ja värv vastavalt punktidele. Kaks heledama kirjaga ettevõtet on on tegevuse lõpetanud. Tabeli koostasid Jane Suu, Rivo Sarapik ja Väinu Rozental.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Andrus Tamm: Narvas aitaksid luua töökohti ainult heanaaberlikud suhted
Ühe konsultatsioonifirma hinnangul tõi Nord Stream 2 projekt Soome ligikaudu 600 töökohta ja 413 miljoni euro jagu majanduslikku kasu. Kas te kujutate ette, kuidas oleks Ida-Virumaale ja Eestile tervikuna mõjunud selline rahasüst, küsib Keskerakonna Narva nimekirjas kandideeriv Andrus Tamm vastuses Äripäeva valimiste-eelsele küsitlusele.
Ühe konsultatsioonifirma hinnangul tõi Nord Stream 2 projekt Soome ligikaudu 600 töökohta ja 413 miljoni euro jagu majanduslikku kasu. Kas te kujutate ette, kuidas oleks Ida-Virumaale ja Eestile tervikuna mõjunud selline rahasüst, küsib Keskerakonna Narva nimekirjas kandideeriv Andrus Tamm vastuses Äripäeva valimiste-eelsele küsitlusele.
Nafta hind tõuseb kuuendat päeva ja lõppu ei paista
Brenti toornafta jätkas täna kiiret tõusu ja ületas 80 dollari taseme, sest nõudlus ületab jätkuvalt pakkumist ning varud vähenevad, vahendab Reuters.
Brenti toornafta jätkas täna kiiret tõusu ja ületas 80 dollari taseme, sest nõudlus ületab jätkuvalt pakkumist ning varud vähenevad, vahendab Reuters.
Börsiplaaniga Enefit Green laenab 130 miljonit
Eelmisel nädalal börsiplaani kohta uusi kinnitusi andnud taastuvenergia tootja Enefit Green sõlmis 130 miljoni euro ulatuses investeerimis- ja likviidsuslaenu lepinguid SEB ja OP pangaga, teatas ettevõte.
Eelmisel nädalal börsiplaani kohta uusi kinnitusi andnud taastuvenergia tootja Enefit Green sõlmis 130 miljoni euro ulatuses investeerimis- ja likviidsuslaenu lepinguid SEB ja OP pangaga, teatas ettevõte.
Sobivate inimeste nappus paneb tööandja ametikooli tööd tegema
Isegi kui aasta alguses tundus, et seatud eesmärkide saavutamine osutub raskeks, võime praegu öelda, et oleme kriisiolukorraga kohanenud, kuid kvalifitseeritud tööjõust on ikka puudus, rääkis õmblusettevõtte Svarmil tegevjuht Merle Roste Äripäeva raadiole konverentsil Äriplaan.
Isegi kui aasta alguses tundus, et seatud eesmärkide saavutamine osutub raskeks, võime praegu öelda, et oleme kriisiolukorraga kohanenud, kuid kvalifitseeritud tööjõust on ikka puudus, rääkis õmblusettevõtte Svarmil tegevjuht Merle Roste Äripäeva raadiole konverentsil Äriplaan.