Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riik vähendab veeteetasusid

    Riigikogu majanduskomisjon otsustas vähendada veeteetasusid, lisada soodustusi ja leevendada tasu maksmise korda. Ehkki seda on rohkem, kui valitsus algselt kavandas, peab transiidifirma DBT juht Volohhonski muudatusi noaga selga löömiseks.

    Komisjon tahab ka seaduse jõustumine poole aasta võrra edasi lükata – 1. jaanuarilt 1. juulile.
    “Pingutasime, et leida kompromissi riigi­eelarve tasakaalu ja veeteetasude vahel, mille järsk tõus mõjuks majandusele halvavalt,” kommenteeris muudatusi majanduskomisjoni esimees Kaja Kallas.
    “Kuigi merendus ei moodusta protsentuaalselt Eesti majandusest suurt osa, sõltuvad selle sektori elujõulisusest mitu teist olulist  vald­konda nagu turism, laevaehitus, transiit jm. Peame silmas pidama, et meie ettevõtjad ei kaotaks tasude tõusu tagajärjel konkurentsivõimet,” märkis ta.
    Kallas ei osanud vastata küsimusele, kui palju riik kavandavate muudatustega maksu kogub. “Tegelikult on niimoodi, et kui me praegu otsustasime teisiti, kui oli majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ettepanek, siis nad peavad arvutused ümber tegema. Peame eelarvest need kohad leidma, millega muudatustest tulenevaid puudujääke katta,” märkis Kallas.
    Ta lisas, et see summa peaks selguma homme. “Meie komisjon eelarvega ei tegele ja need kohad peab leidma ministeerium. Loomulikult me ei saa halvendada eelarve tasakaalu. Vaatame, mis edasi saab,” lausus Kallas.
    Transiidifirmade seisukohad vastuolulised. Transiidifirma DBT juhatuse esimees Vladimir Volohhonski uues korras leevendust ei näe. “See on ikkagi noaga selga löömine, mida valitsus teeb. See ei ole leevendus. Veeteetasud tõusevad meie jaoks ikkagi 450%. Vahet ju ei ole, kas 600% või 450%,” oli Volohhonski pahane. “See on vassimine, majandus­ministeerium oleks pidanud tegema analüüsi ja arvutama, enne kui nad seaduse­muudatust tegid, ning näitama, kuidas nad arvutasid.”
    DBT ettepanek majanduskomisjonile oli, et selliseid muudatusi ei tohiks üldse teha, sest neil on riigile väga valusad tagajärjed. “See, et lükkasid pool aastat edasi, ei ole samuti leevendus. Seaduse järgi nad poleks tohtinud seadust uuest aastast vastu võtta, sest rohkem kui kuu aega tuleb ette öelda ,” selgitas ta.
    Volohhonski sõnul tuleb nüüd mõelda, mida teha, et konkurentsivõimet säilitada. “Praegu on nii, et investorid, k.a kaubaomanikud, maksavad need tasud kinni, aga mida nad vastu saavad? Investor peab vaatama tulevikku ja teadma, mida ta investeerigu eest saab. Investorid pööravad aga pigem selja ja lähevad teiste sadamatesse. Ilmselt algab nende muudatuste tõttu nüüd kohtuasjade kett,” lausus ta.
    Esteve Terminal ASi juhatuse esimees Üllar Raad pidas majanduskomisjoni otsust positiivseks, sest kui see oleks vastu võetud sellisel määral, nagu esialgu planeeriti, oleks see olnud konkurentsivõimele kohutav ja kahjustanud mainet.
    “Väga hea, et seda seadusemuudatust pool aastat edasi lükati. Kui nad leevendasid tasusid poole võrra, siis see tekitab ka poole võrra vähem peavalu,” sõnas Raad. Ta tõdes, et oleks muidugi parem olnud, kui seadusemuudatus võetaks vastu 2014. aastal. “Aasta aega on viisakas ette öelda, aga ka pool aastat on oluliselt parem. Täiesti vastuvõetamatu oleks kuuajase etteteatamisajaga maksutõus rakendada,” märkis ta.
     
    Tasub teada
    Mida otsustati?
    Majanduskomisjoni muudatuste kohaselt vähendatakse huvireise sooritavate reisilaevade ja 1A jääklassiga laevade veeteetasu ühikuhinda ning tanklerite ja muude kaubalaevade veeteetasude maksimaalset suurust ühe reisi kohta.Eesti sadamaid vähemalt viis korda kuus külastavatele reisilaevadele tehakse erisus igakuiste maksete näol, nii saab maksmist jaotada kogu kalendriaastale. Ka võimaldatakse remonti saabunud laeva eest tasuda veeteetasu vaid 50% kehtestatud tasumääradest.Eelnõuga kehtestatakse tuletornitasu ja navigatsioonitasu asemel ühtne veeteetasu. Samuti muudetakse täielikult seni kehtinud tasude arvestamise aluseid, kuna minnakse üle ühel kogumahutavusühikul (1 GT) põhinevale tasu suurusele, millega korrutatakse laeva kogumahutavus.Veel kehtestatakse piirmäärad, millest suuremat veeteetasu laev maksma ei pea.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Google koondab teadmata osa töötajatest Protest Iisraeli vastu maksab töö veel kümnetele ettevõtte töötajatele
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.