• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • 16.05.13, 08:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PwC: elektriautod on tulnud, et jääda!

PwC uuringu kohaselt jõuab elektriautode turuosa maailmas 2020. aastaks 1,2%-ni.
Laadimisjaamad ja akuvahetus (battery swap) on kõige olulisemad eeltingimused jätkusuutliku elektriautode infrastruktuuri arendamisel, teatas PwC.
Elektriautode turuosa näitab kiiret kasvu, ent jääb lähiaastatel siiski suhteliselt marginaalseks, selgub PwC värskest elektriautode tuleviku-uuringust. Seitsme aasta pärast moodustavad hübriid- ja elektriautod kogu uute autode turust hinnanguliselt 6,3% ning vastavalt traditsioonilised hübriidautod 3,3%, PHEV ehk seinast laetava akuga hübriidautod 1,8% ning „puhtad“ elektriautod 1,2%. Ometigi näitab praegune areng, et elektriautod ei kujune ajutiseks episoodiks, vaid on tulnud, et jääda, kinnitab PwC ärikonsultatsioonide osakonna juhtivkonsultant Tarmo Meresmaa.
„Täna on selge, et ainult loodushoidlikud kaalutlused ei pane inimesi elektriauto kasuks otsustama. Maailmas on palju näited, kuidas elektriautode kasutamist soodustada, näiteks tasuta parkimise võimalus neil aladel, kuhu muidu ei pääse või soodsam parkimistasu, samuti muud maksusoodustused. See, milline on optimaalne lahendus Eesti jaoks, vajab arutelu kuhu oleksid kaasatud kõik osapooled (riik, autotootjad, automüüjad, ettevõtjad, eraisikud jt),“ kommenteeris Tarmo Meresmaa uuringutulemusi. Elektriautode valdkonna arengut piirab ka kitsastes raamides mõtlemine: ühelt poolt, et seda nähakse valdavalt loodust hoidva ettevõtmisena ning teisalt, et sellega peaksidki tegelema ainult valitsused.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ligikaudu 25% uuringus osalenuist pidas ideaalseks suhtarvuks üht avalikku laadimispunkti iga 20 elektriauto kohta ning koguni 20% arvas, et minimaalselt üks avalik laadimispunkt võiks olla lausa 5 elektriauto kohta. Pea 80% vastanutest  seostas „kiirlaadimist“ ajakuluga 30 minutit või vähem.
Elektriautode hinnaga seoses arvas 46% vastanuist, et pikaajaline sääst jooksvatelt kuludelt on kõige tõenäolisem põhjus, mis sunniks neid elektriauto eest kõrgemat ostuhinda maksma.
Autotootjad teevad aga pingutusi, leidmaks lahendusi, mis vähendaksid kulusid akudele ning sõidukitele üldiselt, uskudes, et pikaajaliselt pole elujõuline jääda lootma valitsuste toetusskeemidele ning seetõttu tuleb leida lahendused elektriautode hinna alandamiseks. Nii arvatakse, et just globaalne koostöö on see märksõna, mis aastaks 2020 elektriautode ja nendega kaasnevate tehnoloogiate arendamist ja tootmist kõige enam mõjutab.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele