• OMX Baltic−0,07%297,16
  • OMX Riga0,35%919,81
  • OMX Tallinn−0,07%2 025,37
  • OMX Vilnius0,21%1 221,13
  • S&P 500−0,24%6 395,78
  • DOW 300,04%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 100−0,32%9 258,66
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • OMX Baltic−0,07%297,16
  • OMX Riga0,35%919,81
  • OMX Tallinn−0,07%2 025,37
  • OMX Vilnius0,21%1 221,13
  • S&P 500−0,24%6 395,78
  • DOW 300,04%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 100−0,32%9 258,66
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • 12.09.13, 11:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soomlased selgitasid Eesti poolele LNG-terminali mõjusid

Soome firma Gasum leiab, et Soome projekteeritud vedegaasiterminali keskkonnamõju hinnang Eestis põhineb kas vigastel andmetel või seletustel, mis Soome oludes ei kehti.
Eile kohtusid Tallinnas Soome ja Eesti keskkonnaministeeriumi esindajad, kes arutasid kommentaare Gasumi Porvoosse või Inkoosse projekteeritud LNG-imporditerminali keskkonnamõju hindamisel (KMH). Soome keskkonnaministeerium andis Eesti riigile võimaluse KMH-aruannet kommenteerida, vahendas Gasumi pressiteade.
Soomlaste majandusarengu-, transpordi- ja keskkonnakeskus (ELY-keskus) tõdes eelmisel nädalal, et terminali KMH-aruanne vastab nõuetele. Eesti arvamuse kohaselt aga nõuaks Inkoo laevatee mahukamaid süvendustöid. Ka laevatee navigeeritavus leiti olevat tuule-, tormi- ja jääolude tõttu raske.
Peale selle palusid eestlased arvamuses täiendada kalavarudele avaldatavate mõjude ja Natura-alasid puudutavate mõjude hinnangut.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Gasum esitas eile materjali, mille kohaselt põhinevad Eesti kommentaarid laevateede süvendamise vajaduse ning tuule-, tormi- ja jääolude kohta vigastel andmetel. Kommentaaride aluseks oli kasutatud aruandeid, mille lähtematerjalid ja arvväärtused ei kehti Soome oludes või mis ei ole sellisel kujul Soomes kasutusel.
Gasum tuletas meelde, et Inkood ja Porvood on uuritud mitu aastat terminali parimate asukohavariantidena just nimelt sobivate sadamate ja laevateede tõttu.
Terminaliprojekti KMH-konsultandina tegutsenud Pöyry esindaja leidis koosolekul KMH-materjali põhjal, et projekt ei too kaasa piiriüleseid mõjusid kalavarudele. Samuti näitab KMH-materjal, et projekt ei mõjutaks märgatavalt Natura-alasid.
Gasum jätkab terminaliprojekti loataotlusprotseduuri, tehnilist projekteerimist ja maakasutuse planeerimist. Lõplik investeerimisotsus tehakse 2014. aasta lõpus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 26 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele