• OMX Baltic0,14%300,43
  • OMX Riga−0,22%891,02
  • OMX Tallinn−0,25%2 063,46
  • OMX Vilnius0,32%1 206,37
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,02%8 820,92
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,3
  • OMX Baltic0,14%300,43
  • OMX Riga−0,22%891,02
  • OMX Tallinn−0,25%2 063,46
  • OMX Vilnius0,32%1 206,37
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,02%8 820,92
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,3
  • 26.09.13, 22:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Camry valitsusaeg USA autoturul on otsa saamas

Toyota Motori Camry on üle elanud majanduslanguse, tagasikutsumised ning looduskatastroofid, et hoida USA enimmüüdud auto tiitlit. Konkurendid on aga kõrgema käigu sisse lükanud, mis tõenäoliselt lükkab Camry troonilt maha.
"Camry on mõned põlvkonnad elanud erakorralistes tingimustes, kus Toyota sai kaitsta hinda ning tootmismahte," ütles Bloombergile autotööstuse konsulatsioonifirma Car Lab president Eric Noble. "See maailma on kadunud ja ei tule tagasi. Nüüd on Camry nagu iga teine auto. Ta on Clark Kent - Superman ilma keebita."
Camry selleaastane müügiedu Honda Accordi, Nissan Altima ja Ford Fusioni ees paistab olevat piisav, et võtta 12. järjestikune tiitel. 2014. aastal aga võib Camry ajastu läbi saada. Toyota edu on vähenenud pärast seda, kui Ford avas järjekordse Fusioni koosteliini, General Motors uuendas Malibud ning Hyundai valmistab ette uut Sonatat.
Isegi kui tiitel kaotatakse, on Toyota jätkuvalt maailma suurim autotootja, kellega tasub igal juhul arvestada. Seda tõestab, kuidas firma on välja tulnud massilistest tagasikutsumistest 2009. ja 2010. aastal, millele järgnes 2011. aasta tsunami Jaapanis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Augustis hüppas aastases võrdluses Camry müük 22%, mis viis selle aasta müüginumbri 287 119ni, mida on 2,3% rohkem võrreldes eelmise aastaga. Praeguse seisuga on firma taas alistamas 400 000 müüdud auto piiri.
Accordi müük kasvas samal ajal 17% 256 926 ühikuni, Altimaid müüdi 228 297 ühikut ehk 8,9% rohkem ning Fusioni müük kasvas 13% 206 321 autoni.
Toyota on oma edumaad küll säilitanud, kuid suur osa sellest on tulnud hindade alandamise tõttu. Keskmine Camry müügihind on eelmise aasta augustiga võrreldes kukkunud 6,4%, samas kui Accordi hind on tõusnud 7,7% ning Fusioni hind 4,5%.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele