• OMX Baltic−0,9%299,68
  • OMX Riga−0,8%879,8
  • OMX Tallinn−0,33%2 056,64
  • OMX Vilnius−0,05%1 191,95
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,33%8 814,5
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,85
  • OMX Baltic−0,9%299,68
  • OMX Riga−0,8%879,8
  • OMX Tallinn−0,33%2 056,64
  • OMX Vilnius−0,05%1 191,95
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,33%8 814,5
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,85
  • 17.10.13, 08:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Luksusjahi võimsaim kaater maksab üle 5 miljoni euro

Luksusjaht AS-is ehitatud ligi 90 jala pikkune Delta Powerboats klassi luksuskaater Delta 88, mis septembri viimasel päeval Roomassaare sadamas vette lasti, maksab 5,2 miljonit eurot.
Rootsi väikelaevanduse valdkonna tegemisi kajastavale portaalile Hamnen antud videointervjuus kinnitasid nii ettevõtte müügidirektor Karl Wessel kui ka Saaremaal resideeriv Luksusjahi omanik Sven Lennart Alpstål, et kõnealune kaater on olnud nende jaoks tõeline väljakutse.
Meeste sõnutsi pole keegi varem taolist kaatrit 100-protsendiliselt süsinikkiust valmis teinud. Nemad tegid seda aga oma Delta 54-ga ning nüüd ka Delta 88-ga.
“See on võidukontseptsioon,” vahendas Saarte Hääl Wesseli sõnu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Wessel kinnitas, et kõnealune “hiigelkaater” vajab 30% vähem kütust, kui teised sama suured kaatrid. Ta tõi näite, et 20-sõlmese kiiruse juures kulutab Delta 88 170 liitrit tunnis, 30 sõlme juures aga 330 liitrit tunnis. See number tundub küll üsna suur, kuid kui vaadata teisi tootjaid, kes kasutavad tootmisel vanemaid tehnoloogiaid, siis kulub nende taolistel alustel kütust kõvasti rohkem.
Uus luksuskaater on 88-jalane, kaalub 45 tonni, selle mootori võimsus on 3000 hj ning merel võtab ta välja 37 sõlme. Alpståli sõnul töötati Delta 88 kallal kaks ja pool aastat.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele