• OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 5000,31%6 001,25
  • DOW 300,22%42 309,86
  • Nasdaq 0,49%19 615,95
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,21
  • OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 5000,31%6 001,25
  • DOW 300,22%42 309,86
  • Nasdaq 0,49%19 615,95
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,21
  • 30.12.13, 09:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rail Baltic tõstaks Soome konkurentsivõimet

Balti riikidest läbi Poola Saksamaale välja viiv kiire raudteeühendus Rail Baltic tõstaks ka Soome majanduse konkurentsivõimet, luues alternatiivkanali meretranspordile, mis väävlidirektiivi jõustudes tuntavalt kallimaks läheb, kirjutas läinud nädalal Soome majandusleht Kauppalehti.
"Kiire Rail Baltic on kõige varem valmis aastaks 2022. Soome veostele on see määrava tähtsusega, kuna võidaksime sellest enim," ütles lehele Helsingi linna rahvusvaheliste suhete osakonna ekspert Olli Keinonen.
Soome jaoks on kaalul suur raha, kuna tööstuse ja kaubanduse logistikakulud on aastas üle 33 miljardi euro.
Väävlidirektiiv võib meretranspordi hinda tõsta 30-40%, nii on konkureeriv transpordikanal teretulnud, kirjutab leht.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Transpordivõrgu toimimine on otsustava tähtsusega Soome ekspordi konkurentsivõime jaoks," ütles logistikaekspert Malla Paajanen. "Keti alguses olev Soome võidab nii või teisiti, kui Euroopa kõige aktiivsemad kaubanduskeskused ka raudteega Balti riikidega ühendatakse."
Üks sektor, mis on eriti huvitatud sellest, et logistika hästi toimiks, on Soome metsandussektor, mille toodangust läheb 90% eksporti. Esilagu on metsandusfirma UPM logistikajuht Jussi Sarvikas Rail Balticu suhtes veel skeptiline, kuna praegused transpordikanalid toimivad, probleemsed kitsaskohad on mujal ning Balti riikide koostöövõime Rail Balticu projekti elluviimisel on küsimärgi koht.
Olli Keinonen Helsingi linnavalitsusest on aga veendunud, et raudteeprojektist johtuvat kasu pole veel täiel määral adutud.
"Kui Rail Baltic realiseerub, tõstab see oluliselt Soome majanduse konkurentsivõimet. See kiirendab transporti. Praegu ei tasu õieti tootagi midagi sellist, mis ei kannata välja kuni kahe ööpäeva pikkust transportimist," ütles ta.
Lennutransport on kallis, odavam Rail Baltic tagaks Soomele kiirema ühenduse Kesk-Euroopaga.
Praegu töötavad Eesti, Läti ja Leedu selle nimel, et luua projekti jaoks ühisettevõte. Projekti maksus on hinnatud 3,7 miljardile eurole, millest 85% kataks EL. Ülejäänud raha tuleks sellistest allikatest nagu Euroopa Investeerimispank EIB või Põhjamaade investeerimispank NIB.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele