• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,31
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,31
  • 14.03.13, 20:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiina autotootjad hakkavad turgu võitma

Seni tuntud suured autotootjad on Hiinas müümas suurel hulgal autosid, kuid neid ohustab kohalike autotootjate kasvav populaarsus tänu paranenud tehnoloogiale.
"Välismaised firmad Hiina turul hakkavad üha suuremal määral tunnetama sisemaist konkurentsi," ütles USA autoosade tootja Dana Holdingu tegevjuht Roger Wood Wall Street Journalile. Ohios baseeruv firma valmistab telgi, käigukaste, tihendeid ja mootorijahutust autodele, veoautodele ja ehitustehnikale.
"Hiina autotootjad on lõpuks aru saanud vajadusest toota kindlamaid autosid, mis suudavad tarbijate tehnoloogilist janu kustutada," ütles Wood. Samal ajal on hiinlased tunnetamas suuremat uhkust kodumaiste firmade üle. "Tarbijate hulgas on toimumas lüke eelistada kodumaist välismaisele," lisas ta.
Välismaised autotootjad on tänu Hiina kasvavale keskklassile suutnud suurel määral enda müüginumbreid kasvatada. Välismaised brändid moodustavad Hiina autoturust hetkel umbes kaks kolmandikku.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hiina näol on tegu maailma suurima autoturuga. Eelmisel aastal kasvas autode müük keskmiselt 7%, 15,5 miljoni autoni.
Wood ootab samas, et tootmismahud hakkavad Hiinas nõudlus ületama. "Hiina kasvupotentsiaal ei suuda vastata sinna panustatavate tootmismahtudega," ütles ta. "See viib asja tasakaalust välja, mis tekitab tulevikus probleeme."
Sanford C. Bernsteini autoanalüütik Max Warburton ütleb, et kuigi Hiina autotootjad üritavad tehnoloogilist vahet välisfirmadega tasa teha, siis niipea see ei juhtu. Tema sõnul on enamik firmasid tugevalt sõltuvad välismaiste firmade mootoritehnoloogiatest ning lisaks veel kere ja vedrustuse disainist.
"Kui need eksperdid astuvad lennukile ja lendavad tagasi Saksamaale või Lõuna-Koreasse, lahkub kogu teave Hiinast," ütles analüütik. Tema sõnul puudub Hiina firmadel endiselt süsteemide integratsiooni oskused ja autod ei ole vastupidavuselt välismaistega võrreldavad.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele