• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 18.04.13, 17:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Shanghai peletab tänavatelt hiina autod

Shanghais maksab auto registreerimine rohkem, kui maksavad hiina autod, mistõttu nad on ebasoosingus võrreldes kallimate välismaiste autobrändide nagu Buickide, Fordide, Volkswagenite ja Toyotadega. Raskemad on lood Chery, Geely ja Great Walli autodega, kirjutab Bloomberg.
Enam, kui üheksa autot 10st Shanghais kannavad välismaist brändi ning mõned kohalikud autotootjad süüdistavad, et linna autonumbrite oksjonid on süüdi nende nõrkuses. Shanghai on üks Hiina neljast linnast, mis piirab autooste kehtestades autode registreerimisel kvoodid. Eelmisel kuul maksis Shanghais oksjonil auto registreerimine 90 000 juaani ehk 11 156 eurot. Seda on enam, kui maksavad paljud hiina brändidega odavamad autod.
„Ükskõik, kus piiratakse uute autode müüki kvootidega, avaldab see alati suurt mõju madalama hinnaga autodele, nagu neile, mida meie toodame,“ ütles Geely Automobile Holdingsi juhatuse esimees Lawrence Ang. See firma toodab 37 800 juaanist ehk 4685 eurost Panda miniautot.
Kui Peking tutvustas 2011. aasta jaanuaris autode registreerimise loterii, kukkus hinna brändide osakaal enam kui poole võrra, 9,7% aastas. Shanghai alustas autote registreerimise oksjoneid 1994. aastal. Värskemate andmete kohaselt, mis käivad 2011. aasta kohta, moodustasid kodumaiste brändidega autod vaid 8,9% müüdud autodest, raporteerib IHS.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Kui meetmeid hakkavad rakendama ka teise ja kolmandajärgulised linnad, muutub mõju suuremaks," ütles Ang.
Hiina autotootjad ähvardavad ka teised probleemid nagu karmimad CO2 emiteerimise piirangud, kuna Pekingi ja Shanghai õhk on olnud talvel saastatud. Alates 1. veebruarist kehtib Pekingis uute autode ostmisel-müügil sama karmid CO2 standardid, mis kehtivad Euroopa Liidus. Shanghai võib eeskuju järgida novembris.
Mõned hiina autotootjad toodavad suuremaid ja kallimaid autosid, et võistelda välismaiste tootjatega. Geely plaanib tuua välja EX8 sportauto. Great Wall Motor eraldab Havali brändi kallimatele mudelitele.
Kuid 40aastasele Pekingi residendile Zhang Xinile, kes töötab rahanduses, ei avalda need püüded mõju. Ta on juba kaks aastat loteriis osalenud ja oodanud, et võita linna loteriiga autoostuluba, mida peavad ostuhuvilised registreerima internetis igakuistel loosimistel. Eelmisel kuul olid võiduvõimalused 80 : 1, et saada üks luba 18 457st. Kuigi loteriis osalemine on tasuta, on pikk ooteaeg veennud Zhangi, et targem on osta võidu korral välismaine auto.
„Kaks aastat tagasi tahtsin ma osta mõnda odavat kogumaist autot,“ ütles Zhang. „Iga kuuga, mil ma loteriis ei võida, sisendan ma endale, et ma ostan parima auto, mida ma suudan endale lubada. Nüüd ma tahan BMW X1 või Audi A1.“

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele