Shanghais maksab auto registreerimine rohkem, kui maksavad hiina autod, mistõttu nad on ebasoosingus võrreldes kallimate välismaiste autobrändide nagu Buickide, Fordide, Volkswagenite ja Toyotadega. Raskemad on lood Chery, Geely ja Great Walli autodega, kirjutab Bloomberg.
Enam, kui üheksa autot 10st Shanghais kannavad välismaist brändi ning mõned kohalikud autotootjad süüdistavad, et linna autonumbrite oksjonid on süüdi nende nõrkuses. Shanghai on üks Hiina neljast linnast, mis piirab autooste kehtestades autode registreerimisel kvoodid. Eelmisel kuul maksis Shanghais oksjonil auto registreerimine 90 000 juaani ehk 11 156 eurot. Seda on enam, kui maksavad paljud hiina brändidega odavamad autod.
„Ükskõik, kus piiratakse uute autode müüki kvootidega, avaldab see alati suurt mõju madalama hinnaga autodele, nagu neile, mida meie toodame,“ ütles Geely Automobile Holdingsi juhatuse esimees Lawrence Ang. See firma toodab 37 800 juaanist ehk 4685 eurost Panda miniautot.
Kui Peking tutvustas 2011. aasta jaanuaris autode registreerimise loterii, kukkus hinna brändide osakaal enam kui poole võrra, 9,7% aastas. Shanghai alustas autote registreerimise oksjoneid 1994. aastal. Värskemate andmete kohaselt, mis käivad 2011. aasta kohta, moodustasid kodumaiste brändidega autod vaid 8,9% müüdud autodest, raporteerib IHS.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Kui meetmeid hakkavad rakendama ka teise ja kolmandajärgulised linnad, muutub mõju suuremaks," ütles Ang.
Hiina autotootjad ähvardavad ka teised probleemid nagu karmimad CO2 emiteerimise piirangud, kuna Pekingi ja Shanghai õhk on olnud talvel saastatud. Alates 1. veebruarist kehtib Pekingis uute autode ostmisel-müügil sama karmid CO2 standardid, mis kehtivad Euroopa Liidus. Shanghai võib eeskuju järgida novembris.
Mõned hiina autotootjad toodavad suuremaid ja kallimaid autosid, et võistelda välismaiste tootjatega. Geely plaanib tuua välja EX8 sportauto. Great Wall Motor eraldab Havali brändi kallimatele mudelitele.
Kuid 40aastasele Pekingi residendile Zhang Xinile, kes töötab rahanduses, ei avalda need püüded mõju. Ta on juba kaks aastat loteriis osalenud ja oodanud, et võita linna loteriiga autoostuluba, mida peavad ostuhuvilised registreerima internetis igakuistel loosimistel. Eelmisel kuul olid võiduvõimalused 80 : 1, et saada üks luba 18 457st. Kuigi loteriis osalemine on tasuta, on pikk ooteaeg veennud Zhangi, et targem on osta võidu korral välismaine auto.
„Kaks aastat tagasi tahtsin ma osta mõnda odavat kogumaist autot,“ ütles Zhang. „Iga kuuga, mil ma loteriis ei võida, sisendan ma endale, et ma ostan parima auto, mida ma suudan endale lubada. Nüüd ma tahan BMW X1 või Audi A1.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!