Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Estravel: äriklass meelitab pikki ja kogukaid inimesi

    Äriklass on eriti atraktiivne pikematele ja kogukamatele reisijatele, kellele pikk lend kitsal säästuklassi istmel võib piinarikkaks osutuda, märkis Estraveli turundus- ja kommunikatsioonijuht Janika Ritson.

    Järgneb intervjuu Estraveli turundus- ja kommunikatsioonijuhi Janika Ritsoniga:
    Sooviksime teada, milline on olnud Estraveli kogemus, millised inimesed eelistavad täna lennata äriklassis?Tänapäeval on äriklassis lendamise mõte eelkõige suurte lennukitega toimuvatel pikkadel lendudel. Seal on mugavuste ja teeninduse vahe säästuklassiga märkimisväärne ning seda nii lennuki pardal kui ka enne ja pärast lendu.
    Mis on need põhjendused olnud, miks soovitakse just äriklassi?
    Äriklassi reisijad pääsevad lennukist välja esimestena, nende pagasit käsitletakse prioriteetsena ja mõnes lennujaamas võib ka passikontrollis olla neile eraldi läbipääs. Ehk lühidalt öeldes - lennujaamaformaalsusteks kulub vähem aega. Suurtes lennujaamades võib saabumisel soovi korral külastada äriklassi ootesaali ja seal näiteks end ka dushi all värskendada. Seevastu väikeste lennukitega toimuvatel lühematel lendudel on just lennu ajal pakutavate mugavuste vahe turistiklassiga palju väiksem. Ühe vahekäiguga lennukites on tihti tegu samade istmetega ja teenindusklasse eristab vaid liigutatav kardin. Tõsi, äriklassi reisijatele pakub mõni lennufirma tühja kõrvalistet ja teenindus on kindlasti parem. Kui küsimus oleks ainult eelistamises, siis usutavasti tahaks kõik reisijad turistiklassi asemel äriklassis lennata. Teemaks on ikka eelkõige see, kas inimene ise või sagedamini tema tööandja raatsib nende mugavuste eest oluliselt rohkem maksta. Tavaliselt on hinnavahe turistiklassiga umbes 3-4 kordne, vahel ka suurem. Äriklass on eriti atraktiivne pikematele ja kogukamatele reisijatele, kellele pikk lend kitsal säästuklassi istmel võib olla üsna piinarikas. Enamasti sõidavad äriklassis paremal järjel ettevõtjad, suurte firmade juhtivtöötajad ja tipp-spetsialistid, kelle aeg on hinnaline, samuti poliitikud. Lühemate lendude puhul on ka võimalus, et hilise piletiostu korral võib säästuklass juba täis olla ning kindlate kellaaegade/lendude eelistamisel pole peale äriklassi muud valida.
    Estraveli lennupiletite müügist moodustab äriklass väga väikese osa. Rahaliselt ehk vahemikus 5-10%, reisijate arvu poolest pigem 2% lähedal.
    Kas meenub äriklassiga seoses ka mõni naljakas vahejuhtum?  Meenub üks veidi naljakas vahejuhtum. Kord ostsid kaks omavahel tuttavat reisijat eraldi piletid samale Estonian Airi lennule. Enne lendu tegi lennufirma ühele nendest ‘upgrade’i ja ta sai lennata nn premium-klassis (Premium Economy, Flex jt inglisekeelsed sõnad on eufemismid, millega lennufirmad tähistavad turistiklassist paremaid teenindusklasse, et seal saaks lennata ka reisijaid kelle tööandja korporatiivne poliitika ei luba äriklassis reisimist). Kuid selle asemel, et rõõmustada mugavama lennu üle, otsustas ülendatud teenindusklassiga reisija hiljem hoopis kaebuse kirjutada. Kaebuse põhjuseks oli asjaolu, et ta ei saanud oma turistiklassi jäetud tuttavaga lennukis kõrvuti istuda.
      
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.