• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.06.13, 12:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reisibüroo: Euroopas poleks lennukites äriklassi vaja

Reisijad valivad äriklassi tihti pikematel lendudel, kui mugavus hakkab rolli mängima, kuid lühikeste Euroopa lendude puhul ei näe Kaleva Traveli juht Merike Hallik äriklassil otsest vajadust.
„Äriklassi valik tehakse tihti pigem kauglendudel. Euroopas on äriklass seotud pigem hinnastruktuuriga, kui sõidetaksegi nii, et muud moodi sõita pole võimalik. Või on siis juba põhimõtte küsimus,“ seletas Hallik telefonis peamisi põhjuseid, miks valitakse reisimiseks äriklass.
Tema sõnul on mõnedel suurematel rahvusvahelistel firmadel olemas ka ettevõtte sisene reisipoliitika, mille järgi pannakse juba eos paika, kes millises klassis sõidab. „Neil pole vahet, kas sõidetakse lähedale või kaugele. Kuid massilist äriklassi sõidusoovi Euroopas ei ole, pigem sõidetakse turistiklassis või fleksibiilses turistiklassis, mis on seal vahepeal,“ lisas Hallik. Tema sõnul on äriklassi reisijale oluline ka see, et piletit saadakse võimalikult viimasel hetkel muuta või tagasi müüa. „Kui sõit pole 100% kindel, siis pole mõtet kõige odavamat piletit osta, sest seda ei saa tagasi müüa,“ märkis Hallik.
Paljud odavlennufirmad on oma lennukites äriklassi ära kaotanud. Halliku sõnul vähemalt Euroopa lendudel selleks otsest vajadust tegelikult ka ei ole. „Paljud lennufirmad, kes lähevad odavlennuteed, on sinna juba jõudnud ja äriklassi ära kaotanud. Ausalt öeldes, mina olen selle poolt, et Euroopas pole äriklassi vaja, sest lennud on lühikesed. Äriklassi maitsvam söök parema kandiku pealt ja pits rohkem alkoholi, see pole see, mis sellist inimest meelitaks, kes peab lennule nagunii minema. Äriinimesed lendavad ju sinna kuhu neil vaja on, mitte kuhu nad tahavad lennata,“ rääkis Hallik.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tema sõnul on äriklassil ka selline uhkem mineviku aura. „Me kõik tahaksime ju äriklassis lennata. Kauglendudel ja üle ookeani landudel on muidugi mugavuse vahe täiesti kardinaalselt olemas. Kuid mitte Euroopas,“ lisas Hallik. Tema sõnul on kauglendudel äriklass tavaliselt esimesena välja müüdud, sest see on väiksem ja inimesed, kes seda endale lubada saavad, eelistavad kauglendudel mugavust.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele