Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kliendikaart toob ostja tagasi

    Kui jaemüüja kasutab kliendikaardi abil kogutud infot ostja premeerimiseks, asjakohaste toodete või kampaaniate soovitamiseks, tuleb klient tõenäoliselt tagasi. Briti konsultatsioonifirma Dunnhumby kliendisuhete juht Mindaugas Zickus avab kliendikaardi kasutamise tagamaid.

    Osa eksperte väidab, et kliendikaardid ei suurenda tarbija lojaalsust – pigem aitavad jaemüüjal infot koguda. Kliendikaardi abil saavad kliendid öelda müüjale “Tere, see olen jälle mina!”, see on suhtluskanal. Kuid suhtluskanal ainult võimaldab, mitte ei garanteeri häid suhteid. Tarbija räägib ostu kaudu ja kaupmees peaks kuulama, püüdma mõista, mis tarbijale meeldib või mitte. Ja seejärel vastama huvipakkuvate personaliseeritud pakkumiste kaudu.
    Kui müüja kasutab infot kliendi premeerimiseks, asjakohaste toodete või kampaaniate soovitamiseks, siis on tõenäolisem, et ostja tuleb uuesti. Kui müüja ei kuula tarbijat või peab tähtsamaks kiiret lühiajalist kasumit, ei võida kaardiomanik midagi ja ainus motivatsioon kliendikaardi kasutamiseks on allahindlus.
    Kuidas aga teada saada, millal on pakkumine kohatu, näiteks on laps suureks saanud ega vaja enam mähkmeid? Elusündmusi võib ennustada ostuinfo põhjal ja seda üllatavalt suure täpsusega. Mõni müüja näeb erilist vaeva sündmuste ennustamiseks juba enne nende juhtumist. Näiteks USA kaubanduskett Target üritab toitumisharjumuste muutumise põhjal ennustada rasedust, nii on võimalik alustada mähkmete reklaami enne lapse sündi.
    Samas peab jaemüüja arvestama, kuidas ostjad sellistele ennustustele reageerivad. Vahel on parem eksida või lasta tarbijal ise teid informeerida muutustest.
    Kas müüja peaks ühendama Facebooki fännide andmebaasi kliendikaardiomanike andmebaasiga? Seda tehes on tehnoloogilisi väljakutseid – näiteks kasutajate andmebaaside ühendamine – kõige kergem lahendada. Suuremaks väljakutseks on uut moodi suhtluse omandamine: interaktiivne, külgetõmbav ja tihti spontaanne ning planeerimata.
     
    Kommentaar
    Klient tahab häid tooteid
    Indrek Saul, konsultantKliendid ei taha suhteid kaupmeestega, nad tahavad häid ja sobivaid tooteid, head teenindust, mugavat ostmist ja mõistlikku hinda. Kliendikaardi süsteemne kasutamine ja tulemuste analüüs võimaldab mõista, mida kliendid tahavad ja neile seda pakkuda.
    Juuste värv kirjas
    Helena Lõhmus, Salon+ juhtPüsikliendiprogrammiga analüüsime tarbimisharjumusi, külastatavuse sagedust jms. Lisaks jälgivad juuksurid kliendi varasemaid tooteoste, juuste värvi valemeid. Jälgime ka salongide täituvust, juuksuri hõivatust ja tema püsiklientuuri suurustut.
     
    Tasub teada
    Mindaugas Zickus esineb 9. oktoobril kaubandus.ee korraldataval kaubanduse aastakongressil.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.