Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ekspress Grupi käive ja kasum alla ootuste
Kuigi Ekspress Grupp näitas kolmandas kvartalis väiksema käibe juures paranenud kasumlikkust, pole rahul ei ettevõte ega analüütikud. Kolmandas kvartalis teenis Ekspress Grupp 0,5 miljonit eurot puhaskasumit, mis on 73% rohkem kui eelmisel aastal samal ajal. EBITDA oli 1,4 miljonit eurot, mullusest 9% vähem.
Ekspress Grupp pole tulemustega rahul. “Olime optimistlikumad. Kasumit kaotasime online-meedia ja trükiteenuste segmendis. Perioodiliste väljaannete segment kasvas,” seisis aruandes.
Swedbanki analüütikud ootasid 0,5 miljoni euro suurust puhaskasumit ja 1,6 miljoni euro suurust EBITDAt. LHV prognoosis puhaskasumiks 0,7 miljonit eurot.
Ekspress Grupi käive oli 12,97 miljonit eurot, mida on võrreldes mullusega 2% vähem. Tulemus on analüütikutele pettumus – LHV prognoosis 13,1 miljonit ja Swedbank 13,3 miljonit eurot.
Pettumus Lätis ja Leedus, Eesti ujus vastuvoolu. Kõige ootamatum oli kolmandas kvartalis online-meedia käibenõrkus Läti ja Leedu portaalides.
Majanduskasvu aeglustumine koos keskmisest soojema suvega tõmbas Lätis ja Leedus majandusaktiivust oluliselt alla ja mõjutas Ekspressi portaalide reklaamikäivet.
Delfi Leedu suutis küll käivet eelmise aastaga võrreldes 5% kasvatada, kuid jäi oluliselt alla eelarvele.
Delfi Eesti majandustulemus ujus samal ajal ülejäänud turuga vastuvoolu – käive kasvas võrreldes eelmise aasta sama ajaga 24% ja kahjum vähenes poole võrra.
Suuresti aitas paremale käibele kaasa videoülekannete kasv. Reklaamiklientidele video- või bännerreklaami müümine kogub hoogu ja videoülekannete kasumlikkus on tõusuteel.
Perioodiliste väljaannete käive on küll eelmisele aastale alla jäänud, aga kasumit teeniti 4% rohkem. Põhiline käibe allajäämine tulenes raamatukirjastuse Hea Lugu käibe langusest.
Samm digitellimuste suunas. Samas suutis Eesti Ajalehed vaatamata trükireklaami langusele käivet hoida, peamiselt tänu Eesti Päevalehe ja LPga koos ilmuva kriminaalromaanide sarja müügile.
Eelmise aasta tulemust ületasid Õhtuleht, Ajakirjade Kirjastus ja Express Post.
Juhtkond avaldab heameelt, et tõuseb digitellimuste arv. Teise kvartali lõpust on Eesti Päevalehe ja Eesti Ekspressi tasuliste digitellijate arv kasvanud ca 40%, ületades 5000 tellija piiri.
Trükiteenuste käivet ja kasumlikkust rõhus madalseis. Trükikojas vabanes tootmisvõimsust, mille täitmine võttis aega. Samuti annab tunda tiraažide ja trükimahu vähenemine.
Kolmandas kvartalis teatas AS Eesti Meedia, Ekspress Grupi kaasaktsionär kolmes ühisettevõttes, et nende omanikeringis on leidnud aset muudatus, mistõttu on Ekspress Grupil väljaostuõigus. Ekspress Grupp plaanib õigust kasutada.
Ootavad paranemist. Ühena vähestest Tallinna börsifirmadest annab Ekspressi juhtkond ka eelvaate käimasolevale kvartalile.
“Ootame käibe püsimist eelmise aasta tasemel ning perioodiliste väljaannete ja online-segmendi EBITDA paranemist võrreldes eelmise aastaga,” kirjutas juhtkond.
Kontserni EBITDA võib emafirma ühekordsete kulude tõttu langeda, puhaskasum peaks jääma eelmise aastaga samale tasemele.