Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    14 nippi, kuidas käivet kasvatada

     Äripäeva Maakonna TOPide edukamad ettevõtjad jagavad soovitusi, kuidas rohkem müüa ehk käivet kasvatada.

    Äripäev avaldas oktoobri kolmel nädalal Eesti maakondade edukamate ettevõtete pingeread. Maakondade edukamad firmad andsid ka soovitusi, kuidas rohkem müüa. Toome need siin ära.
    1. Pane klient tagasi tulema - Jaak Ritso, Viimsi Keevitus (Harjumaa TOP). Tellijale tuleks teha selline toode, mida ta ootab ja mis ka vastu peab, et ta tuleks ka järgmine kord tagasi. Ühest küljest, et teenus oleks kvaliteetne, teisest küljest, et oleks ka see teadmine taga, et ma ei paku mingit ühepäevaliblikat. Täna võib-olla on hea ja odav, aga homme peaks inimene kahetsema. Kui inimene tuleb sooviga, mis võib küll firmale kasu tuua, aga ise tead, et inimesele toode ei sobi või on näha, et ei sobi, siis öelda seda. Öelda ausalt ära oma teadmine, et ei soovitaks. Selline hetkevõit ei tasu minu meelest pikas perspektiivis ära.
    2. Kohtle kundet hästi - Toomas Pertel, Vesset OÜ tegevjuht (Hiiumaa TOP). Mulle meeldib ikka öelda, et tuleb üritada kohelda oma kliente samamoodi või paremini kui klient kohtleb oma kliente. Et kogu see ahel oleks omavahel harmoonias.
    3. Tee, mida lubad - Janek Strauch, OÜ Teamwood (Ida-Virumaa TOP).Toode peab olema kvaliteetne. Kvaliteet on see, mis tagab, et su toodet ostetakse. Välisturule müües ongi oluline, et peab olema väga kvaliteetne materjal ja muidugi kinni pidama tarneaegadest. Need on kaks sellist asja, mis tagavad edu.
    4. Ära ole kärsitu - Aivo Saar, Romec Metall OÜ (Jõgevamaa TOP). Kõigepealt peab looma kliendiga usaldusliku suhte, mis on kindlasti hea müügi eelduseks. Sealt edasi on oluline toote või teenuse tutvustus. Meie valdkonnas ei saa väga agressiivse müügiga kliendile läheneda. See pigem peletab kui kutsub tellima toodet või teenust.
    5. Anna endast kõik - Artur Kasak, Katri OÜ (Järvamaa TOP). Meie üritame alati anda oma partnerile maksimumi ja seetõttu me sisuliselt ei pea ise tööd otsima, vaid meil on juba päris tugev maine. See on aastate pikkuse töö tulemus. Meie firma saab sel aastal 22 aastaseks ja selle aja jooksul peaks juba saama mingisuguseid vilju korjata.See on ju tihti nii, et üldiselt on sektoris langusaasta, aga teatud ettevõttel, kes samas sektoris omab kitsast osa, on väga hästi läinud. Meie sektoris ma ei näegi praegu, et meil peaks tekkima mingi langus. Võib-olla üldehitust tõesti ei ole praegu nii palju, aga vanu hooneid renoveeritakse just selsamal põhjusel, et energiahinnad tõusevad. Kuna Kredex ka toetab, siis korteriühistud ikkagi soojustavad fassaade. Meie tegevusega saab ju kortermaja kaks kärbest ühe hoobiga - soojema maja, millega hoiavad kuludelt kokku, ning lisaks saab välimus ilusaks.
    6. Ole nii hea, et klient müüb sind - Ago Soomre, Haapsalu Uksetehas (Läänemaa TOP). Me tegelikult oleme mitte ainult välismaal, vaid ka Eestis suhteliselt kvaliteetse toodangu müüjad ja oleme näinud, et ei peagi väga palju tegema. Oluline on leida esimene kriitiline hulk kliente, kes su tooteid ostavad ja pärast on nemad su kõige paremad müügimehed.
    7. Tee tööd, eksi ja õpi - Enely Vaaramaa, OÜ Barliman (Lääne-Virumaa TOP). Edu saavutamiseks on vaja väga palju tööd teha, olla avatud kõikidele võimalustele, õppida teiste kogemustest ja oma vigadest, suhelda ja tegutseda, olla järjekindel. Tuleb julgeda mitte-edasiviivast loobuda, katsetada ja proovida. Ettevõtja jaoks on oluline osata leida enda tootele, teenusele õige hind. Eestis kohtab tihtipeale üle- ja alahindamist ning paindlikkuse puudumist.
    8. Kvaliteet loeb - Toomas Tobreluts, OÜ Pirmastu (Põlvamaa TOP). Rohkem müümine pole eesmärk. Tähtis on kvaliteet ja toodangu omahind, muu on juba boonus.
    9. Müü, mida kunde vajab - Martin Lulla, Import Auto OÜ (Pärnumaa TOP). Hea suhtlus ja kontakt on muidugi kõige aluseks. Usun, et tuleb kasuks kui pigem keskenduda kliendi soovidele ja vajadustele, kui et üritada mingit konkreetset kaupa iga hinnaga talle maha müüa. Tõeliselt uhke saab aga müüja olla enda üle juba siis kui saab üle asjaolust et ainsaks argumendiks on kauba odav hind. Seda soovitaksin ka mitmetele tänastele automüüjatele. Kliendid võidavad tõeliselt, kui müüjad on pigem vastutustundlikud kui projektipõhised.
    10. Tööta usalduse nimel - Janek Lapitin, Vindor OÜ (Raplamaa TOP). Pakkuda oma kliendile head toodet, konkurentsivõimelise hinnaga, usaldus tuleb võita ja seda tuleb hoida.
    11. Ole parem ja kiirem - Priit Jaagant, Mapri OÜ (Tartumaa TOP). Tuleb aru saada, mida tellija soovib. Alati ei pruugi see olla kõige odavam hind. Mõnikord on kiirus, mõnikord parim lahendus. Meie tugevuseks on see, et suudame ise projekteerida, tellija soovidele kaasa mõelda, et meie lahendus ikkagi oleks kõige parem ja optimaalsem. Hinna poolest arvan, et oleme nii konkurentsivõimelised tänu sellele, et teeme iseenda töölistega betoonitöid, montaažitöid ja elektritöid. Meie eelis on olnud see, et suudame hästi kiiresti alustada, kui meil on endal tööjõud ja me teame nende tööde otsekulu, väga täpset hinda ega sõltu ainult alltöövõtjatest.
    12. Ausus müüb - Juhan Rootsma, Engeros Otepää (Valgamaa TOP). Eks peamine on ausus, lojaalsus ja järjepidevus. Kui sa midagi lubad, et tähtaeg on selline, siis tähtaeg on selline. Kui sa lubad, et auto on selline, siis peab olema selline. Ikka üritad oma rida ajada ja siis tulevad ka tulemused. Kui liiga palju hüpelda ja tõmmelda, siis võib olla keeruline.
    13. Tee, millesse usud - Jaan Sihv, Filnt Kaubandus OÜ (Viljandimaa TOP). Kõige olulisem on ise uskuda sellesse ja teha kõik selleks, et toode oleks korralik. Mitte lihtsalt jutus üles puhuda, vaid ka teostuselt ja varustamise poole pealt. Kui sa ise ei usu seda asja, mida sa teed, siis ükskõik, mis toode või kaup on, sa ei suuda seda müüa. Kõige esmane asi on ikkagi see, et kliendile, kes küsimusi esitab, oleks vastused juba olemas. Teine asi, vahel tuleb ka ikkagi ausalt rääkida, mitte teha petukaupa, et hind näidatakse üks ja võetakse varustusastet maha.
    14. Iga klient peaks tagasi tulema - Meelis Kibena, OÜ Aigren (Võrumaa TOP).Et paremini müüa, on Eestis põhiline, mida vaadatakse, hind. Võib-olla peale hinda tuleb siis kvaliteet, eelnev kontakt, koostöö ja kõik see muu. Meil on üleüldiselt ikkagi number üks odavus, mis tõesti küll alati ei ole kõige õigem käitumine, aga seda saadakse teinekord hiljem aru. Oluline on, et kliendid tuleksid iga objektiga pärast tagasi. Tuleksid ise tagasi ja räägiksid ka järgmistele, et nende või teiste või kolmandatega tasub koostööd teha, et kõik sujub ja kõik on nagu peab. Hea töö ja hind - sealt tuleks leida kuldne kesktee.
     
     
     
     
     
     
    Autor: Kadri Põlendik, Rivo Sarapik
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.