• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • 22.01.14, 11:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadam jätkab praamiteemaga märtsis

Tallinna Sadama juhatus jätkab konsultatsioone praegu mandri ja saarte vahel sõitvate praamide omanikuga ning võimalike laevaehitajatega, teatas eile ettevõtte nõukogu liige Remo Holsmer.
Ligi poolteist tundi kestnud istungil arutati võimalust praamide hankimisel kasutada riigiabi, samuti võeti vaatluse alla majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) ja rahandusministeeriumi koostatud hankedokumendid. Eile ühtegi konkreetset otsust vastu ei võetud, vaid pandi paika konsultatsioonide pidamise tähtaeg 5. märts. Holsmeri sõnul oli nõukogu otsus konsultatsioonide jätkamiseks konsensuslik, mistõttu hääletamist ei toimunud.
"Praamiliikluse korraldamine mandri ja saarte vahel ei ole praegu Tallinna Sadama põhitegevus, vaid kõrvalt tulnud. Seda ei ole meie strateegias ega arengukavas. Me peame siin lähtuma sellest kui ärist ehk kokkuvõttes peab see olema tasuv," selgitas Holsmer. Tema sõnul ei saa järgmisel, 11. märtsil toimuval nõukogu istungil välistada lõplikku otsustamist, kuid selleks peaksid konsultatsioonid olema viljakad ja eile koosolekul õhku jäänud küsimused peavad leidma vastused.
Holsmeri teatel pidas MKM laevade ostmiseks poolteist aastat praeguste praamide omanikega läbirääkimisi, kuid need jooksid rappa. Nüüd jätkab läbirääkimistega Tallinna Sadama juhatus. Nõukogu liikme sõnul ei saa Tallinna Sadam äriettevõttena otsustada praamihanke tegemist teadmiseta, kas ettevõttel on leping, mida praamidega tehakse või kus nendega sõidetakse. "Nõukogu jaoks on omaniku tahe küll ülimuslik, kuid hetkel ei ole riik ega üldkoosolek seda kirjalikus vormis väljendanud," lisas Holsmer.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Holsmeri sõnul osalesid istungil kõik nõukogu liikmed, kellele lisandusid MKMi esindavad kantsler Marika Priske, siseturu asekantsler Merike Saks ja õigusosakonna juhataja Eva Vanamb.
Tallinna Sadama nõukogusse kuuluvad Neinar Seli (esimees), Kalev Lillo, Priit Paiste, Veiko Tishler, Remo Holsmer, Tiit Riisalo, Andres Lume ja Hillar Teder.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele