• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,1
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,1
  • 05.08.14, 08:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa annab vastulöögilennukeeluga

Vastukaaluks Euroopa Liidu sanktsioonidele, mis sundisid lõpetama Aerolfoti odavlennufirma Dobrolet tegevuse, kaalub Venemaa ülelendude piiramist või suisa keelustamist oma territooriumilt Euroopast Aasiasse, kirjutas Vedomosti.
Lehe allika väitel algas jutt võimalikust ülelendude keelustamisest juba Euroopa Liidu esimeste sanktsioonide puhul, kuid viimaseks piisaks karikasse sai Dobroleti saatus, mis sai kaela EL sanktsioonid ning suure trahvi Ukrainast, mis kokkuvõttes sundis peaminister Dmitri Medvedevi patronaaži all sündinud ettevõtte tegevuse lõpetama.
Vastava otsuse peab vastu võtma valitsus ning praegu käivad läbirääkimised transpordi- ja välisministeeriumi vahel. Mõlema ministeeriumi esindajad keeldusid kommentaaridest. Samas pole otsus veel vastu võetud. Vedomosti kirjutas, et Venemaa peaministri büroo teatel pole sellised ettepanekuid laekunud, kuid välisministeeriumi allika sõnul ei jää Euroopa Liidu sammud vastuseta.
Just Venemaa poolt hõivatud Krimmi lendamiseks loodud Aerofloti tütar Dobrolet lõpetas sanktsioonide tõttu tegevuse esmaspäevast.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lendudeks Euroopast Aasiasse kasutavad firmad kütuse kokkuhoiuks ja lennuaja vähendamiseks reeglina lühimat teed üle Venemaa (nn Transsiberi koridor), mille eest maksavad tasu Aeroflotile. Nii on võimalik võita ligi 4000 km lennuteed ja paarkümmend tuhat eurot reisi kohta. Vedomosti andmetel kogub Aeroflot ülelendudega ligi 300 mln dollarit aastas.
Suurimad ülelendude eest maksjad on Euroopa hiiud Lufthansa, British Airways ja Air France. Väidetavalt on Lufthansa arvutanud võimalikuks kahjuks ligi 1 mld eurot juhul, kui sanktsioonid kestavad kolm kuud, kuid sellele kinnitust lehel saada ei õnnestunud. Ametliku kommentaari võimaliku arvutuste, tehtud järelpärimiste või hinnangute kohta Saksamaa välisministeerium ei andnud. Lufthansa, sarnaselt British Airwaysiga, loobus kommentaaridest. Samuti ei vastanud Vedomosti päringule Euroopa Komisjoni president Jose Manuel Barroso ja transpordivolinik Siim Kallas. Kommentaarides keeldusid ka Air France ja Prantsusmaa välisministeerium.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele