• OMX Baltic0,1%294,67
  • OMX Riga−0,25%914,69
  • OMX Tallinn−0,08%1 984,24
  • OMX Vilnius0,51%1 235,09
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,12%9 272,47
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,27
  • OMX Baltic0,1%294,67
  • OMX Riga−0,25%914,69
  • OMX Tallinn−0,08%1 984,24
  • OMX Vilnius0,51%1 235,09
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,12%9 272,47
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,27
  • 16.09.14, 22:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venelased ei jaksa enam iPhone osta

iPhone’idel ei lähe Venemaal üldsegi mitte nii hästi ning selles võib süüdistada majandussanktsioone.
Peale iPhone’ide müügi kahekordistumist Venemaal eelmisel aastal, kahanes eelmises kvartalis Apple osa müüdud nutitelefonide hulgas kolmandiku protsendipunkti võrra, selgub IDC uuringust. iPad on aga IDC andmetel Lenovo, Asuse ja Samsungi järel neljandale kohale kukkunud.
Apple’i müügitulemuste langus on seotud sanktsioonidega, mille USA ja Euroopa Venemaale rakendasid sissetungi eest Ukrainasse. Kuid küsimus ei ole mitte venelaste patriotismis ega selles, et president Putin oleks iPhone’id keelustanud. Tegelik põhjus peitub selles, et saktsioonid on Venemaa majandusele karmi mõju avaldanud ning rubla väärtus dollari ja euro suhtes on tohutult langenud.
Kohalikud tarbijad on tuleviku suhtes üha ebakindlamad ning eelistavad seetõttu ka soodsamaid tooteid. Tahvelarvutite müük langes tänu riigi makromajanduse keerulisele olukorrale ning IDC sõnul kannatavad selle all kõige enam tipptaseme elektroonikabrändid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ka Samsungi nutitelefonide müük kukkus enam kui poole võrra eelmises kvartalis võrreldes sellele eelnenud kvartaliga.
Teiste halb õnn on aga odavamatele brändidele, eriti Lenovole edu toonud. Hiia elektroonikahiid kasvatas oma Venemaa nutitelefonide turuosa 8,6%-le ning sellest sai eelmisel aaastal Venemaa populaarseim tahvelarvuti bränd, selgub IDC andmetest.
“Venelased pööravad rohkem tähelepanu hinnale ja tehnilisele võimekusele kui brändile,” märkis Lenovo Venemaa osakonna asepresident Gleb Mishin. “Ma ei tea ühtegi klienti, kes hoolib selles, mis tüüpi protsessor nende telefonisse on installeeritud,” lisas ta.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele