• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 29.09.14, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tee-ehitus vajab paremat kontrolli

Tee-ehitajad tervitavad maanteeameti otsust uurida, miks teed lagunevad juba enne nende garantiiaja lõppu. Probleemi aitaks lahendada parem tööde järelevalve.
PKM Grupi juhataja Andres Kaljuvee ütles, et maanteeamet oleks pidanud juba ammu lagunevate teede põhjusi otsima hakkama. “Nad tegid väga õige sammu,” ütles Kaljuvee.
Tema sõnul läheb osa ettevõtteid juba hangetele plaaniga hoida igast võimalikust kohast raha kokku. “See ei ole õige. Peab aru saama, et alati ei saa odavamat teed pidi minna,” ütles ta.
Ka tee-ehituse ja ehitus­materjalide tootja Moreen OÜ juht Juss Maurer ütles, et maanteeamet liigub õiges suunas. “Kui midagi juba teha, siis korralikult,” leidis ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Selleks on Maureri sõnul kindlasti vaja parandada ehitustööde järelevalvet – nii garanteeritakse, et ei kasutata kehvemaid materjale ja projektid koostatakse õigesti. “Loodan, et lõpuks kaotatakse meil odavad allhanked ära,” lisas ta.
Maurer märkis, et kui maanteeamet muudab kvaliteedinõuded karmimaks ja parandab järelevalvet, toob see kaasa tööde hinnatõusu.
Tema sõnul kasutatakse tee-ehituses palju kohaliku lubja­kivikillustikku, mille kvaliteet varieerub erinevate karjääride vahel märgatavalt.
Karjääre, kus kaevandatakse tee-ehitusse sobivat kolmanda klassi killustikku, on Maureri sõnul vähe. “Kui sobiv karjäär on kaugel, siis on ju ikka ahvatlus võtta kehvem materjal lähedalt. Eks ta selline mäng ole,” ütles ta.
Maanteeamet uuris, miks hakkavad uued teelõigud lagunema juba enne viieaastase garantiiaja lõppemist. Selleks võeti pinnaseproovid 11 teelõigult, mille garantiiaeg hakkab kohe läbi saama. Kõiki objekte ja tulemusi maanteeamet veel avaldanud pole, ent kavatseb edaspidi muuta oma kvaliteedinõudeid täpsemaks ja kindlustada, et neid ka täidetakse, kirjutas Postimees.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele