Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Kuidas hinnablufi korral käituda?
Kas su kliendid allahindlusi ka küsivad? Kui ei, siis on su elu nagu lill ja anna ainult kaupa kätte; kui aga jah, siis pead sügavalt kaaluma, mis võimalused sul on oma hinna kaitsmiseks, kirjutab müügikoolitaja Ekke Lainsalu.
Paljudel teenusepakkujatel kukub hind kohe pärast esimest allahindluse küsimist. See on viga. Paljud on aga jäigal positsioonil ja vastavad allahindluse küsimisele kategoorilise ei-ga. Samuti viga. Miks vead? Kui klient ei saa veenvat vastust, miks hind on just selline, ning kui ta ei tunne, et tema nõudmistele on siiski kompromiss leitud (kas või emotsionaalses plaanis), siis jalutab ta lihtsalt minema.
Seetõttu on hinna kaitsmine omaette suur kunst, kus tuleb kasutada erinevaid tehnikaid. Väga paljud müügimehed seda ei valda, aga väike osa valdab hästi. Nemad müüvad rohkem, kasumlikumalt ja võidavad hinnapakkumisi, mis muidu läheksid konkurentidele.
Annan sulle mõned ideed, mida saad kasutada kas või juba täna. Need puudutavad nähtust, mille nimi on hinnabluff.
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.