Ekke Lainsalu • 15. oktoober 2014 • 1 min
Jaga lugu:

Kuidas hinnablufi korral käituda?

Müügikoolitaja Ekke Lainsalu
Müügikoolitaja Ekke Lainsalu  Foto: erakogu

Kas su kliendid allahindlusi ka küsivad? Kui ei, siis on su elu nagu lill ja anna ainult kaupa kätte; kui aga jah, siis pead sügavalt kaaluma, mis võimalused sul on oma hinna kaitsmiseks, kirjutab müügikoolitaja Ekke Lainsalu.

Paljudel teenusepakkujatel kukub hind kohe pärast esimest allahindluse küsimist. See on viga. Paljud on aga jäigal positsioonil ja vastavad allahindluse küsimisele kategoorilise ei-ga. Samuti viga. Miks vead? Kui klient ei saa veenvat vastust, miks hind on just selline, ning kui ta ei tunne, et tema nõudmistele on siiski kompromiss leitud (kas või emotsionaalses plaanis), siis jalutab ta lihtsalt minema.

Seetõttu on hinna kaitsmine omaette suur kunst, kus tuleb kasutada erinevaid tehnikaid. Väga paljud müügimehed seda ei valda, aga väike osa valdab hästi. Nemad müüvad rohkem, kasumlikumalt ja võidavad hinnapakkumisi, mis muidu läheksid konkurentidele.

Annan sulle mõned ideed, mida saad kasutada kas või juba täna. Need puudutavad nähtust, mille nimi on hinnabluff.

Loe Äripäeva teemaveebist Bestsales.ee, mis on hinnabluff ja kuidas ühes või teises situatsioonis käituda. 

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt